| | |

بررسی اهداف دورتموند برای جایگزینی انتقال بزرگ

به نظر می رسد که تعدادی از باشگاه های لیگ برتر سانچو را تعقیب می کنند و به احتمال زیاد سانچو تابستان امسال بوروسیا دورتموند را ترک خواهد کرد.

استعداد جوان انگلیس از زمان ورود او در سال 2017 از منچسترسیتی، خیلی ها را تحت تأثیر قرار داده است و عملکردهای وی باعث شده منچستریونایتد، چلسی و در واقع خود سیتی تصمیم بگیرند که یک انتقال بالقوه و بالا برای این 20 ساله را رقم بزنند.

در حالی که بیشتر بحث ها به باشگاه بعدی سانچو معطوف شده است، کسی می‌داند چه کسی جایگزین او می‌شود؟ در اینجا لیستی از جایگزین های بالقوه وجود دارد که می توانند در آینده نزدیک به وست‌فالن نقل مکان کرده و جایگزین سانچو شوند.

فران تورس

فران تورس

آخرین بازیکنی که با انتقال به دورتموند در ارتباط است، فران تورس یک هافبک تهاجمی با استعداد است که مطمئناً در سیستم هجومی لوسیان فاوور به خوبی قرار می گیرد.

بازیکن والنسیا که می تواند به عنوان یک وینگر راست نیز بازی کند، دوست دارد از توانایی و سرعت دریبل زنی خود استفاده کند تا از حریف خود عبور کند. یک بازیکن دو پا، اسپانیایی و حرفه ای در ضربات داخل پای چپ و همچنین قدرت دریبل بالا است.

او در این فصل تنها (80) از مارتین اودگارد دریبل‌های کمتری در بین بازیکنان زیر 21 سال داشته است و چهار پاس گل نیز دارد که در رده سوم لیست بازیکنان در همان سن قرار دارد.

اگر قرار باشد دورتموند تورس را بخدمت بگیرد، آنها باید بسیاری از بهترین های اروپا را در این راه شکست دهند مانند بارسلونا، رئال مادرید و لیورپول که ظاهراً به این بازیکن 20 ساله علاقمند شده‌اند.

با وجود بند آزادی وی که در حال حاضر 100 میلیون یورو تعیین شده است، قرار است قرارداد وی در سال 2021 منقضی شود و لوس چز ممکن است حاضر شود او را با هزینه بسیار کمتری بفروشد، که مطمئناً جنگی برای مناقصه برای این جوان مستعد به وجود می آورد.

میلوت راشیکا

میلوت راشیکا

در شرایطی که فصلی ناامید کننده برای وردربرمن رقم خورد، میلیوت راشیکا به عنوان یک استعداد جالب توجه شناخته شده است.

بازیکن کوزوویی یک وینگر باتجربه است که دوست دارد فضای بازی را در مناطق مختلف بدست گیرد و برای هم تیمی های خود فرصت ایجاد کند. با این حال او اخیراً بیشتر در پست میانه رو به جلو استفاده شده است، و تمایل دارد از جناح مخالف بر روی پای راست خود شوت‌زنی کند.

او در لیست گلزنان بوندس لیگا در این فصل در رده دهم جدول قرار دارد و به همراه چهار پاس گل، رده هفتم در پاس گل را دارد.

راشیکا می تواند در پارک سیگنال اودونا بدرخشد، او دارای یک طبیعت غیرقابل پیش بینی است که هواداران را راضی می کند، چیزی شبیه به سانچو. بند فسخ وی در حال حاضر 38 میلیون یورو تعیین شده است و با وضعیت وردربرمن او قصد ترک این باشگاه را دارد تا بتواند در بالاترین سطح بازی کند.
نکته جالب نگاه تیزبین یورگن کلوپ به او است، قهرمان دوره قبل چمپیونزلیگ همچنان پیگیر استعدادهای بوندسلیگا است.

جاناتان دیوید

جاناتان دیوید

جاناتان دیوید یکی از مهاجمان پر تقاضای اروپایی در حال حاضر، می تواند جایگزین خوبی برای سانچو باشد.

این بازیکن 20 ساله بازیکنی مشابه توماس مولر است، به این ترتیب او فضاهایی را برای استفاده و حرکت بین مدافعان حریف پیدا می کند. او همچنین قادر به بازی در وینگر راست است و می تواند از سرعت خود برای پشت سر گذاشتن مدافعان استفاده کند. در زمان بازی او میتواند توپ را به راحتی به داخل محوطه جریمه حریف ببرد، جایی که مهارت های فوق العاده او در خلق موقعیت برای مهاجمین مشخص می‌شود.

وی در حال حاضر با 18 گل در صدر جدول گلزنی در لیگ بلژیک قرار دارد، و بازیکن کانادایی درپاس گل نیز با 8 پاس در صدر جدول است.

دیوید به دلیل تطبیق پذیری عالی با شرایط مختلف مطمئنا گزینه جایگزین ارزان تری نسبت به نامزدهای فوق الذکر خواهد بود، البته بند فسخ او در حدود 20 میلیون یورو تعیین شده است.

با این حال دورتموند باید با امثال آرسنال، اینتر و منچستریونایتد که به این مهاجم علاقه مند هستند رقابت کند، مطمئناً یک جنگ مالی برای دستیابی به وی در این راه به وجود می آید.

کالوین استنگز

کالوین استنگز

کالوین استنگز آخرین استعداد ظهور کرده هلندی در پست هجومی است. او مطمئناً گزینه خوبی برای جایگزینی سانچو خواهد بود.

پست او وینگر است، که همچنین می تواند به عنوان هافبک مرکزی به عنوان شماره ده بازی کند، تمایل به سیال بودن در منطقه دفاعی حریف و ایجاد وضعیت خطرناک از فرصتهای سوخته و‌کوچک در کنار هوش و توانایی دریبل عالی همگان را بیاد آنخل دی ماریا می‌اندازد، به این معنا که او لزوماً فقط سریع نیست، اما در مهارت های موقعیت یابی و دریبل فوق‌العاده است.

او که در حال حاضر برای آلکمار هلند بازی می کند، با هفت پاس گل در در رده پنجم جدول قرار دارد و همچنین برای میانگین تعداد پاس های کلیدی که در یک بازی انجام می شود در رده دهم لیگ است.

استنگز گزینه ای جالب در بین طیف گسترده ای ازاهداف خط حمله دورتموند است و حدود 20 میلیون یورو هزینه دارد. با این وجود، باید گفت که بارسلونا نیز علاقه مند به این بازیکن 21 ساله است، برای به دست این هلندی دورتموند باید سریع عمل كند.

مانوئل دنیس

امانوئل دنیس

امانوئل دنیس یکی دیگر از استعدادهای هجومی است که در بلژیک بازی می کند چشم انداز خوبی برای او تصور می‌شود او می تواند در وستفالن اشتادیون به یک ستاره تبدیل شود.

مهاجمی سریع و با توانایی نگه داشتن توپ، این بازیکن 22 ساله به اندازه کافی انعطاف پذیر است که بتواند در جناح راست نیز بازی کند. او وقتی به مدافعان برخورد می‌کند، بهترین حرکت را انجام می‌دهد و نکته حائز اهمیت مشارکت او در امور دفاعی است.

این بازیکن تیم ملی نیجریه در اوایل این فصل با درخشش در برابر رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا مورد توجه همگان قرار گرفت و در همه رقابت ها هشت گل تا اینجا زده است.

مطمئناً، او را نباید یک فوروارد درنظر گرفت، او می‌تواند در مناطق مختلفی از زمین بازی کند.

اگر دورتموند قصد امضای قرارداد با دنیس را داشته باشد، باید به علاقه رقیبانی همچون موناکو، برایتون و نیوکاسل که در ماه ژانویه پیشنهاد رد شده‌ای برای او داشتند، اشاره کرد. گفته می شود وی با هزینه 25 میلیون یورو در دسترس است که می تواند قیمت مناسبی برای چنین استعدادی باشد.

یافیرلو دیلروسون

یافیرلو دیلروسون

اگر دورتموند تصمیم به جایگزین کردن سانچو با یکی از هم تیمی های سابق او در سیتی داشته باشد، انتخاب حتما دیلروسون خواهد بود.

این بازیکن 21 ساله با داشتن سرعت و توانایی دریبل سریع تبدیل به یک تهدید مداوم برای مدافعان شده است. با درستی 73٪ از کل دریبل هایش در این فصل می‌توان به این نتیجه رسید که او مهره قوی در مقابل مدافعان حریف است.

با این وجود او تاکنون تلاش کرده است تا در زمان حضور خود در هرتابرلین، نمایش های مداوم را به اجرا بگذارد، قدرت تصمیم گیری و توانایی عبور او از حریف در تنگه‌ای یک سوم دفاعی از نکات مثبت او می‌باشد.

با این وجود، دیلروسون نشان داده است که می تواند تبدیل به یک وینگر فوق العاده شود و فاوره مطمئنا می تواند با او همکاری کند تا خط حمله خود را بهتر کند. مطمئناً قرارداد خوبی خواهد بود، رقم او خیلی زیاد نخواهد بود و دورتموند می تواند الماس دیگری را از خرید در لیگ داخلی با این هلندی بسازد.

سزار گلابرت

سزار گلابرت

شاید گمنام ترین فرد این این لیست، سزار گلابرت مورد فوق العاده خوبی برای دورتموند باشد.

جوان رئال مادرید هنوز برای تیم اول بازی نمی کند، اما از نظر ناظران به عنوان یکی از بهترین جوانهای حاضر در نوع خود شناخته می شود. او همه را تحت تأثیر حضور در لیگ جوانان یوفا برای لوس بلانکوس قرار داده است. نمایش های وی توجه دورتموند را به خود جلب کرده مخصوصا اینکه در گذشته از این مسابقات برای کشف استعدادهایی همچون سانچو استفاده کرده اند.

این بازیکن 19 ساله نیز می تواند با حداقل هزینه در دسترس باشد، با انقضای قراردادش در سال 2021. با این وجود اگر این بازیکن آینده دار راهش را در خارج از سانتیاگو برنابئو ببیند، تیم بوندس لیگایی باید برای امضای قرارداد با آرسنال نبرد کند. پیشتر او پیشنهاد تیم لیون را رد کرده بود.

اما مانند سانچو، گلابرت می تواند استعداد ارزشمندی برای دورتموند باشد که می تواند یک جوان دیگر را با استعداد در سطح جهانی مجاب کند تا به وستفالن بیاید.

نوشته‌های مشابه