| | | | | | | | |

رسوایی کالچوپولی هنوز تمام نشده است : اینترمیلان بیشتر از یوونتوس از این جریان سود برده و متهم ردیف اول است اما جریمه ردیف اول نگرفته است

فوتبال۷۲۴ – تلویزیون RAI3 امروز عصر یک تحقیق ویژه در مورد رسوایی کالچوپولی در سال 2006 را پخش کرد، از جمله مصاحبه‌های جدید نشان می‌دهد که یوونتوس به هیچ وجه تنها تیم که بر سر داوران در تماس بوده نیست و اینتر با افشای رسانه‌ها نجات یافته است.

در چند روز گذشته برخی از اظهارات در روزنامه‌ها همراه با لوسیانو موگی، مدیر سابق یووه – که رئیس سیستمی بود که توسط کالچوپولی سرنگون شد – در حال تحویل یک کلید USB با 170000 تماس تلفنی به روزنامه‌های مختلف بود.

برنامه تلویزیونی گزارش قسمت امروز خود را در رآی 3 پخش کرد و مصاحبه‌های جدیدی از جمله با پائولو برگامو، که از سال 1999 تا 2005 تعیین کننده داوری بود، انجام شد.

🎙 موراتی در جولای 2002 با من تماس گرفت تا با او به شام بروم. من به خانه او رفتم، با همسرانمان نشستیم و حتی پنج

دقیقه بعد او گفت: باید به من بگویید چرا داوران از اینتر متنفرند. او معتقد بود که ما داورانی را می فرستیم که با اینتر خصومت داشته باشند تا آنها را ببازند.

به گزارش ریپورت، اینتر قراردادی محرمانه برای جبران غرامت به کسانی که در شنود و تحقیقات غیرقانونی دست داشتند، از جمله داور داوری برگامو، امضا کرد.

این ممکن است بخشی از همان جنجالی باشد که بازیکنان سابقی مانند کریستین ویری از اینتر شکایت کردند و ادعا کردند که بازرسان خصوصی آنها را تعقیب کرده و به تماس‌ها گوش می‌دادند تا بررسی کنند که آنها بیش از حد در مهمانی شرکت نمی‌کنند.

یکی دیگر از افشاگری‌های جدید جالب از سوی Giandomenico Lepore، که دادستان کل ناپل از سال 2004 تا 2011 بود و به همین دلیل در جمع‌آوری شنودها مشارکت داشت، منتشر شد.

🎙ما با یوونتوس شروع کردیم زیرا عناصر بیشتری در آنجا حضور داشتند و سپس قرار بود به سایر باشگاه ها نگاه کنیم. و تقریباً تمام باشگاه های دیگر درگیر بودند، صادقانه بگوییم،یک روز یک ضمیمه در مجله اسپرسو همه شنودها را گزارش کرد. یکدفعه همه آن تلفن ها خاموش شد و تنها چیزی که ماند یوونتوس بود. ما در مورد اینکه چه کسی مدارک را فاش کرده است شک داریم، اما هرگز هیچ مدرک واقعی نداریم، بنابراین نمی دانیم.
اگر می توانستیم تحقیقات را ادامه دهیم، اینتر بعد از یووه در ردیف بعدی قرار داشت.

سال‌هاست که ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه جاسینتو فاکتی، اسطوره اینتر، تماس‌های تلفنی مشابهی با رئیس انتخاب داوری با موگی داشته است، اما این موارد در نظر گرفته نشده است.

در میان آنها، تماسی پیش از نیمه نهایی کوپا ایتالیا، که به پائولو برتینی واگذار شد.

🎙”فقط چهار برد با او؟ پس بیایید این امتیاز را به پنج برد برسانیم. “او پسر باهوشی است، او می داند چگونه جلوتر باشد.”

برتینی در دادگاه کالچوپولی شرکت داشت و در ژوئیه 2006 از هرگونه تخلفی تبرئه شد.

او ابتدا در دادگاه‌های مدنی به دلیل کلاهبرداری ورزشی در سال‌های 2008 و 2011 با تعلیق مجازات شد، اما در هر دو مورد در نهایت در دادگاه تجدید نظر تبرئه شد.
جیانلوکا پاپرستا در رسوایی کالچوپولی درگیر بود زمانی که معلوم شد موگی با او در رختکن روبرو شده و ادعا کرده که او را در کمد حبس کرده است.

زمان‌های زیادی وجود داشت که مدیران برای شکایت به رختکن می‌آمدند. پاپرستا در گزارش گفت:

🎙من آنجا نماندم تا مثل یک سخنران زیر هر حادثه خط بکشم.

یوونتوس از دو عنوان قهرمانی سری آ محروم شد و به سری B تنزل یافت و اسکودتو 06-2005 به اینتر واگذار شد.

رئیس سابق FIGC فرانکو کارارو در چندین استراق سمع که در خلال رسوایی کالچوپولی در سال 2006 گرفته شده است دیده می شود و از داوران می خواهد که “اگر شک دارید، از یوونتوس حمایت نکنید” و “به لاتزیو کمک کنند.”

 

این محاکمه سری آ را تغییر داد، زیرا یووه به سری B تنزل یافت، در حالی که باشگاه‌هایی از جمله میلان ، لاتزیو و فیورنتینا همگی کسر امتیاز داشتند.

 

او به کلاهبرداری ورزشی هرگز متهم نبود، بلکه تیم‌ها با مقامات در تماس بودند تا داوران «مطلوب‌تری» برای مسابقات تعیین شوند.

 

مفهوم همیشه این بود که داوران برای تصمیم گیری به نفع یوونتوس تحت فشار قرار می گرفتند، اما در برنامه تحقیقی شبکه رآی۳ عصر امروز ‘گزارش’، شنودهای جدیدی که قبلاً شنیده نشده بود پخش شد.

 

اینها شامل اظهارات کارارو رئیس وقت فدراسیون می شود که به نظر می رسد با روایت کلی کالچوپولی در تناقض است.

 

کارارو پیش از بازی اینتر و یوونتوس به برگامو گفت:

 

🎙 “اگر شک دارید، از یوونتوس حمایت نکنید.نگاه کنید، اگر آن (پیرلوئیجی) کولینا بود، مشکلی نبود، زیرا اگر کولینا اشتباه کند، هیچ‌کس چیزی نمی‌گوید. رودومونتی داوری است که شهرت زیادی ندارد… خدای من، اگر رودومونتی مقابل اینتر اشتباه کند، مشکل خواهد بود.

 

پس از آن پائولو برگامو، رئیس داوران، پاسکواله رودمونتی را با این توصیه صدا زد.

 

🎙15 امتیاز اختلاف بین دو تیم وجود دارد. اگر شک دارید، به من اعتماد کنید، به تیمی فکر کنید که عقب تر است.”

 

این پیش از تساوی 2-2 بود که بیانکونری 2-0 پیش بود و فرانچسکو تولدو از دریافت کارت قرمز نجات یافت

 

کارارو همچنین در استراق سمع دستگیر شد و از برگامو خواست تا به لاتزیو “کمک” کند پس از یک سری تصمیمات بد که آنها را جریمه کرده بود.

 

🎙روز یکشنبه آنها در میلان بازی می کنند، از نظر عینی بازی سختی است و ما باید به آنها کمک کنیم.

 

سپس کارارو در حالی که در تماسی متفاوت آن را برای شخص دیگری توضیح می داد، تقریباً همین را گفت.

 

🎙لاتزیو در حال پشت سر گذاشتن یکسری ناعدالتی ها بود، آنها در رم بازی کردند و از یک پنالتی واضح محروم شدند. به برگامو گفتم، لطفا مراقب باش…”

 

در تماسی دیگر، کارارو به برگامو می‌گوید

 

🎙 مطمئن بشو داور بازی کیه‌وو-فیورنتینا «از آخرین بار درس گرفته است»

 

و در نتیجه او دو بازیکن را اخراج کرده است.

 

آن بازی با نتیجه 2-1 به سود فیورنتینا به پایان رسید و کیه وو اعتراض کرد که پنالتی دریافت نکرده است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید