هاورتز
| | |

شروع بوندسلیگا به معنی شروع رقابت برای جذب پسر طلایی آلمان، کای هاورتز است

فوتبال724– تیم های علاقمند به کای هاورتز پسر طلایی آلمان در تمام لیگهای معتبر اروپایی دیده می‌شوند، از رئال مادرید تا لیورپول.

بزرگترین تیم های اروپا تابستان گذشته در حال برنامه ریزی برای جذب هافبک 20 ساله آلمانی بودند، و اگر بحران کووید-19 نبود، مطمئناً تابستان امسال نگه داشتن کای برای لورکوزن عملا غیر ممکن می بود.

بایر لوركوزن توانست در سال 2019 دست تیم های بزرگ اروپایی را از پسر طلایی خود کای هاورتز دور نگه دارد، اما رودی فولر، مدیر ورزشی بایر‌لورکوزن، می داند كه او حتی با وجود آشفتگی فعلی، ممکن است در تابستان سال 2020 از لورکوزن جدا شود.

رودی فولر به نشریه بوندسلیگا گفت:

خوشحالم كه امسال او را نگه داشتیم.

ما خواهیم دید که تابستان پیش‌رو چطور پیش ‌خواهد رفت. هاورتز هنوز تا سال 2022 قرارداد دارد.

قبلاً تیم هایی در تابستان برای جذب او علاقه‌مند بودند اما ما به کای گفتیم که خوب است که او برای یک سال دیگر با ما بماند. و این تصمیم درستی بود.

اشتفان فرویند، بازیکن سابق و پیشکسوت برتر فوتبال آلمان با این نکته موافق است.

وی گفت:

من می دانم که انتقالش به یکی از تیم های برتر اروپا برایش پول زیادی به ارمغان می‌آورد، ولی به او توصیه می کنم برای یک فصل دیگر در بایر لورکوزن بماند.

بایر لوركوزن تحت فشار نیست زیرا او یک قرارداد طولانی مدت دارد. من همچنین می دانم كه رودی فولر این نکته را به او توصیه کرده است.

اما پس از صحبت با مشاوران، باشگاه های بزرگی هم هستند که می توانند عناوین مهم کسب کنند و لورکوزن نسبتاً برای کسب این عناوین شانسی ندارد. پس در بعضی مواقع و با توجه به شرایطی این ماندن خیلی خوب است.

پسر طلایی در یک فصل شگفت انگیز در 2018-19 توانست 17 گل در بوندس لیگا به ثمر برساند و سه پاس گل بدهد. البته فصل فعلی برای هاورتز بخوبی فصل گذشته نبوده است، مخصوصا با مصدومیتی که در‌طول فصل برای او به وجود آمد.

هاورتز در ترکیب سرمربی لورکوزن پتر بوش در ساختار 4-3-3 به عنوان شماره هشت به زمین می‌رفت، اما با تعویض تاکتیک به 4-2-3-1 او در نقش شماره 10 ظاهر می‌شود.

دو بازی گذشته، پتر ‌بوش با رویکرد 3-4-2-1 هاورتز را تحت فشار قرار داد تا به عنوان بخشی خط حمله سه نفر کنار موسی دیابی بازی کند. نتیجه آن پیروزی هیجان انگیز مقابل بوروسیا دورتموند و‌ همچنین پیروزی مقابل یونیون برلین بود.


آخرین پیروزی تیم 50مین پیروزی هاورتز در بوندس لیگا بود و به سومین بازیکن جوان تبدیل شد که به این رکورد رسید (پس از یولیان دراکسلر و کریستین پولیشیچ). در 106 بازی برای لورکوزن هاورتس بر روی 50 گل (29 گل ، 21 پاس گل) تاثیرگذار بوده است.

او نتوانست در لیگ قهرمانان اروپا بر روی‌ گلی تاثیر‌بگذارد، زیرا لورکوزن با قرعه دشواری در لیگ قهرمانان اروپا روبرو شد. یوونتوس و اتلتیکو مادرید و همچنین لوکوموتیو مسکو تیم های هم‌ گروه لورکوزن بودند. آنها به لیگ اروپا سقوط کردند، جایی که هاورتز امیدوار است مثل فصل گذشته (سه گل و سه پاس گل را در شش بازی) به گل دست پیدا کند.

کای هاورتز در کل برای لورکوزن خالق بهتری بوده و 10 خلق موقعیت عالی برای هم تیمی های خود ایجاد کرده است. لیگ اروپا نیز جایی است که پسر طلایی در مقابل دروازه بهتر عمل می‌کند.

هاورتز در دومین رقابت مهم اروپا، بار دیگر می تواند نشان دهد که چه چیزی باعث شده وی تابستان گذشته این قدر مورد علاقه تیمهای برتر اروپا قرار بگیرد و دقیقاً به همین دلیل امثال لیورپول امسال مجددا پیگیر وضعیت او هستند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید