| |

لئون حرفه ای*: بایرن اکنون بیش از هر زمان دیگری به گورتسکا نیاز دارد

لئون گورتزکا پس از ابتلایش به کرونا علیرغم شکست ناگوار در فرانکفورت، بازگشت موفقیت آمیزی را جشن می گیرد. در دور رفت مرحله یک هشتم لیگ قهرمانان اروپا برابر لاتزیو از رم او به ترکیب اصلی راه یافته است.

در بازی مقابل فرانکفورت و بایرن مونیخ هانسی فلیک  لئون گورتسکا را پس از استراحت بین دو نیمه بجای مارک روکا ی ضعیف به میدان آورد. مانند بازی روز دوشنبه مقابل تیم آرمینیا بیله فلد که تازه به بوندسلیگا صعود کرده، آینتراخت فرانکفورت پس از نیمه اول 0-2 پیش بود.

بنابراین در غیاب گزینه های هجومی دیگر در میانه میدان، مانند توماس مولر (قرنطینه بعد از ابتلا به کرونا) و سرژ گنابری داگلاس کوستا و کورنتین تولیسوی مصدوم، بازیکن 26 ساله باید این کاری میکرد. یک نجات دهنده و امتیاز دهنده انتخاب شده که حتی پس از ابتلا به کرونا و قرنطینه فقط در طول هفته قادر به شروع تمرینات تیمی بود.

گورتزکا اخیرا پنج بازی از جمله کل جام جهانی باشگاه های قطر را از دست داد و در فرانکفورت به زمین فوتبال بازگشت. این بازیکن ملی بلافاصله در یک دوئل مهم پیروز شد و بلافاصله انگیزه های مهمی را به همراه آورد. او ضربه سر خود را از گوشه مخالف زد (دقیقه 64 ام) – اما او و عملکرد جذاب او نتوانستند مانع از شکست 1-2 شوند.

فلیک درباره گورتسکا : «بازیکن تهاجمی فوق العاده و تعداد زیادی توپ گیری»

فلیک با تمجید از جوکر خود و ذکر نقاط مثبت تاثیرات برگشتن این بازیکن به زمین، گفت: «ما در حال حاضر بسیاری از بازیکنان ما آسیب دیده یا به کرونا آلوده شده اند. بازگشت لئون گورتزکا برای ما خوب بود زیرا او بسیار تهاجمی بود و توپ گیری زیادی انجام داد. لئون کسی بود که اثرات منفی را از تیم دور می کرد و انرژی مثبتی را به بیرون منتشر می کرد و آن را به تیم منتقل می کرد. به همین دلیل بسیار مهم بود که او دوباره در دسترس ما باشد.»

 

گورتزکا: «نیمه اول را کاملا از دست دادیم»

به خصوص با توجه به بازیهای هفته پیش رو، زمانی که همه چیز برای مدافع عنوان قهرمانی در مرحله حذفی لیگ قهرمانان جدی می شود. عصر روز سه شنبه، بایرن مونیخ در بازی رفت یک هشتم در لاتزیو رم به چالش کشیده می شود. گورتسکا پس از عملکرد خوبش در فرانکفورت در لاتزیو باید در ترکیب اولیه قرار گیرد. به عنوان تنها امید بایرن؟

این هافبک برای اولین بار در مصاحبه با زد دی اف در مورد ابتلای کرونای خود صحبت کرد: «من خوش شانسم كه این اتفاق برای من بخوبی تمام شد. من دوباره احساس آمادگی می كنم.» وی صریحا درباره عملکرد و دغدغه تیم در 45 دقیقه اول در زمان عدم حضورش به ZDF گفت: «نیمه اول را کاملا از دست دادیم. اگر عملکرد نیمه دوم را از ابتدا نشان می دادیم، قطعا بازی را می بردیم. این یک بازی در سطح اول بود. معمولا کیفیت عالی باشگاه است که ما آن در زمانهای عقب افتادن تیم درکنار تیم باشیم و به آن کمک کنیم. این بار نشد.»

در دو بازی اخیر، تیم مونیخی پنج امتیاز از دست داده است اما همچنان در صدر جدول است که برای گورتزکا کافی نیست: «اکنون دوباره لیگ هیجان انگیز است. ما خواهیم دید که دوباره شتاب می گیریم و امتیازات را جمع می کنیم.» آنچه به امیدواران امید می دهد: «در چند هفته آینده، برخی از بازیکنان برمی گردند، ما نگران نیستیم.»

 

*عنوان “لئون حرفه ای” برگرفته از نام یک فیلم سینمایی است.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید