| | | |

لالیگا از پاری سن ژرمن و منچسترسیتی به دلیل نقض فیرپلی مالی شکایت می کند

به گزارش فوتبال۷۲۴ تباس رئیس لالیگا بر اساس دادهای قبلی و دست‌آوردهای اطلاعاتی جدید شکایتهای متوالی از منچسترسیتی و پاری‌سن‌ژرمن تهیه و گزارش کرده است

کارفرمایان باشگاه های‌ لالیگا در یادداشت خود اشاره کرده اند که در برابر اتحادیه اروپا، فرانسه در دادگاه سوئیس اقدامات قانونی انجام خواهند داد.

همانطور که خاویر تباس در مارکا ورزشی آخر هفته اعلام کرد، لالیگا قبلاً شکایتی علیه پاری سن ژرمن و منچستر سیتی به دلیل نقض بازی جوانمردانه مالی به یوفا ارائه کرده است. کارفرمایان باشگاه ها در یادداشت خود می افزایند که در مقابل اتحادیه اروپا، فرانسه در دادگاه سوئیس نیز اقدامات قانونی تکمیلی انجام خواهند داد.

شکایت از پاری‌سن‌ژرمن در این هفته ثبت شد، در حالی که سیتی در ماه آوریل انجام شد. یعنی قبل از اینکه امضای ارلینگ هالند اعلام شود. تباس در هفته های اخیر به عدم امکان تمدید امباپه توسط پاری سن ژرمن با باخت هایی که در فصول اخیر متحمل شده است اشاره کرده است.

🎙پاری سن ژرمن 200 میلیون ضرر می کند وقبلاً 300 میلیون ضرر کرده است… و آنها می روند و امباپه را با این مبالغ تمدید می کنند. آنها باید تقلب کنند.

او در مورد پی‌اس‌جی دوشنبه گذشته در وایادولید گفت:🔻

🎙 این دور زدن قانون حمایت های مالی، که آنها در حال حاضر انجام می دهند.

در مورد منچسترسیتی و هالند، تباس در همان گزارش خود اظهار داشت:🔻

🎙 “آنها باید کاری انجام داده باشند، زیرا هالند به غیر از 60 میلیونی که پرداخت شده، از باشگاه ها درخواست بیشتری کرده است.”

لالیگا در بیانیه خود اشاره می کند که گسترش این شکایات را با اطلاعات داده های جدید رد نمی کند.

این شکایات چه عواقبی خواهد داشت؟ بسته به شدت، آنها می توانند به تحریم های ورزشی یا اقتصادی یا هر دو منجر شوند.

این بیانیه کامل لالیگا است:🔻

📝لالیگا این هفته شکایتی را علیه پاریسن‌ژرمن به یوفا ارسال کرد، که زمیمه شکایتی در ماه آوریل به منچسترسیتی خواهد شد، زیرا متوجه شده‌این که این باشگاه ها به طور مداوم قوانین بازی جوانمردانه مالی فعلی را نقض می کنند.لالیگا معتقد است که این شیوه‌ها اکوسیستم و پایداری فوتبال را تغییر می‌دهند، به تمام باشگاه‌ها و لیگ‌های اروپایی آسیب می‌رسانند و تنها به تورم مصنوعی بازار کمک می‌کنند، با پولی که در خود فوتبال تولید نمی‌شود.
لالیگا می‌داند که تأمین مالی نامنظم این باشگاه‌ها، یا از طریق تزریق مستقیم پول یا از طریق اسپانسرینگ و سایر قراردادهایی انجام می‌شود که با شرایط بازار مطابقت ندارند یا منطق اقتصادی ندارند.شکایات قبلی از منچسترسیتی در ماه آوریل و همین هفته گذشته شکایت مربوط به پاری‌سن‌ژرمن ارائه شده است، هرچند بعید نیست که در روزهای آینده برخی از این شکایات با کمک اطلاعات جدید تمدید شود. .علاوه بر این، لالیگا با شرکت های حقوقی در فرانسه و سوئیس، از جمله شرکت فرانسوی وکیل خوان برانکو، با هدف انجام اقدامات اداری و قضایی در برابر ارگان های ذیصلاح فرانسوی و اتحادیه اروپا در اسرع وقت قرارداد بسته است. .

در سوئیس، لالیگا به دلیل تضاد منافع احتمالی ناصر الخلیفی که ناشی از نقش‌های متفاوت او در پاری‌سن‌ژرمن، یوفا، ECA و BeIN Sports است، گزینه‌های مختلف را بررسی می‌کند.

این اولین بار نیست که لالیگا این شیوه های ضدرقابتی را در مقابل یوفا محکوم می کند. سازمان اسپانیایی همیشه دفاع از کنترل اقتصادی را رهبری کرده است. در سال‌های 2017 و 2018، او پرونده‌هایی را علیه پاری‌سن‌ژرمن و منچسترسیتی به دلیل نقض فیرپلی مالی به یوفا ارسال کرد که منجر به تحریم‌های یوفا علیه هر دو «باشگاه دولتی» شد، اگرچه بعداً به دلیل تصمیمات عجیب دادگاه CAS لغو شدند.

شکایات لالیگا و همچنین اظهاراتی که اتحادیه باشگاه‌های اسپانیا در چند وقت اخیر در این زمینه مطرح کرده است، بر اساس داده‌ها و پس از رصد و تحلیل دقیق حساب‌های حسابرسی شده باشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید