|

مروری بر نیم فصل اول بوندسلیگا – بانوان : بایرنی های بلند پرواز همچنان عالی

پایان سال 2020 بدان معناست که ما در نیمه راه فصل بوندسلیگای بانوان هستیم. در این فصل ، زمان بندی فشرده شده بود به طوری که اکثر تیم ها قبل از شروع تعطیلات زمستانی، یک بازی بیشتر از نیم فصل انجام داده بودند. قبل از شروع بازی ها در 31 ژانویه، می خواهیم مروری داشته باشیم برتمام اتفاقاتی که تاکنون رخ داده و به دنبال برخی از اتفاقات که ممکنست در بازیهای نیم فصل دوم دیده شود، هستیم:

 

بایرن مونیخی ها در اوج هستند

بایرن مونیخ که در معرض خطر نحسی بودند،  نباید مشکلی برای عنوان قهرمانی برای اولین بار از سال 2016 داشته باشند. پس از سال ها بازی با تیم دسته دومی وولفسبورگ، بایرن پاداش عملکرد عالی در یک پنجره نقل و انتقالات تابستانی را می گیرد. هر شش خرید جدید به خوبی ساماندهی شده و کمک های حیاتی به تیم بایرن کرده و به تیم کمک کرده اند تا یک رکورد عالی برجای گذاشته و تنها یک گل دریافت کند. به ویژه مارینا هیگرینگ، چندین گل بازی را از روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسانده است. حتی پارگی رابط صلیبی جولیا وین (جولیا گوین) و مصدومیت اخیر مچ پای ویویان آسئی – هر دو مصدومیت هنگام انجام بازی های ملی رخ داده بودند – سرعت حرکت را کاهش نداد. به سرمربی تیم ینس شوئر با تمدید قرارداد پاداش داده شد و پیروزی 4-1 بایرن مقابل ولفسبورگ در ماه نوامبر به نظر می رسید نشانه “تغییر در تیم نگهبانان”* چه در داخل زمین و چه در خارج از زمین باشد.

*تغییر در نام تیمهای همیشه قهرمان یعنی شاهد یک نام جدید برای عناون قهرمانی خواهیم بود.

با تمام احترام به زحمات و نتایج تیم بایرن تا الان، آنها در زمان مناسب و ایده آل به سر می برند: پایان دوران حکمرانی ولفسبورگ قهرمان. حتی با آسیب دیدگی اوا پاژور و فریدولینا رولفو، ولفسبورگ تنها پنج امتیاز با بایرن فاصله دارد. ژانت جاکابفی همیشه محبوب با 9 گل تیم را پیش برده و بازنشستگی او از تیم ملی، مطمئنا او را سرحال نگه می دارد. در همین حال، لنا اوبردورف هم مصمم است تا عزم خود را برای به ثمر رساندن گل دو برابر کند. مسابقه برگشت بین دو این دو تیم در ماه می می تواند یک بازی سرنوشت ساز و تعیین کننده برای عنوان قهرمانی باشد و استفان لرش سرمربی تیم وولفسبورگ می خواهد با کارنامه خوب از تیم برود. در همان زمان، ولفسبورگ با خرید برخی از بهترین بازیکنان از اسکاندیناوی و هلند، در مسیر شکستن رکورد جهانی قیمت انتقال پرنیل هاردر (از تیم زنان چلسی) است. ربه کا بلومکوئیست و سوفی اسواوا هر دو از دامالسونسکان در سوئد در ژانویه به تیم پیوستند و آنها امیدوارند که بتوانند تأثیر فوری در نیم فصل دوم بگذارند.

 

رقابت تنگاتنگ برای جایگاه سوم

گرچه در حال حاضر بوندسلیگای بانوان همچنان یک دو قطبی بین بایرن و ولفسبورگ است، اما رقابت برای کسب مقام سوم اهمیت بیشتری پیدا می کند. از آنجایی که لیگ قهرمانان زنان یک دوره گروهی را هم در فصل آینده برگزار می کند، تیم سوم هم در این شرایط برای اولین بار راهی اروپا می شود. پس از یک درخشش در اوایل فصل تحت سرمربیگری جدید گابور گالای، عملکرد هوفنهایم بهتر شد و در حال حاضر سوم هستند. آنها بار دیگر توسط نیکول بیلا ، که تا الان 14 گل به ثمر رسانده و تقریبا در هر آماری در پست حمله در لیگ اول است، قدرت می گیرند.

در حالی که هوفنهایم در حال صعود در جدول بود، باشگاه توربین پوتسدام پس از شروع خوب فصل، دوره نسبتا سختی را تجربه کرد. ترکیبی از قدرت برنامه و بازگشت به حد متوسط، تیم جوان پوتسدام درست زیر رقیب اصلی عنوان سومی است. آنها برای صعود به جایگاه بالاتر به شدت به یک گلزن با ثبات نیاز دارند.

بایرلورکوزن، که مرتب سقوط می کرد، پس از هفت گل میلنا نیکولیچ و پنج پاس گل هنریتا سیسزار خود را در مکان پنجم می بینند. خوشبختانه با خیال راحت، لورکوزن توانست برنامه ریزی را زودهنگام آغاز کند و سرمایه گذاری برای پنجره نقل و انتقالات را افزایش دهد. از طرف دیگر، آینتراخت فرانکفورت یک مشکل برعکس دارد. لورا فرايگانگ همچنان يك گلزن قابل اعتماد است ولی تيم پس از از دست دادن مقام پنجم، هنوز شرایط پایدار ندارد. لارا پراسنیکار هنگام حضور در تیم ملی پس از انتقال از تیم رقیب یعنی پوتسدام ناامیدانه عمل کرده زیرا نتوانست نقطه شروع ثابتی را پس از شیوع COVID-19 حفظ کند. اگر او با فرایگانگ ترکیب شود، فرانکفورت می تواند به سرعت جدول را در نیم فصل دوم بالا برود.

 

بازیکن نیم فصل اول

با عذرخواهی از قدرت و مهارت گلزنی نیکول بیلا، تهدید دو طرفه مارینا هگرینگ، انرژی همه جانبه لنا اوبردورف، بازی حیله گرانه ویویان آسئی و لیندا دالمان و قوام و ثبات بازیکنانی مانند اسونیا هوث، ژانت جکابفی و لینا ماگول، یگانه ستاره گریزپای نیم فصل اول، سیدنی لومان، هافبک بایرن مونیخ است.

لومان پس از غیبت در فهرست تیم ملی بانوان آلمان در جام جهانی زنان 2019 فصلی ناپایدار را پشت سر گذاشت و سال گذشته به نظر می رسید پسرفت دارد. اما اکنون کاملا سالم و در قالب زندگی خود، به نظر می رسد برای رسیدن به نقطه اوجش آماده است. لومان که در 20 سالگی در بوندسلیگای بانوان با تجربه است، موفق شد جای ثابت بازیکنان بزرگسال تیم ملی چون سارا زادرازیل و سیمون لاودر را در ترکیب اصلی بایرن بگیرد.

او در 11 بازی به عنوان هافبک میانی 9 گل زده و چهار پاس گل داده است. در رتبه سوم گلزنان – بدون احتساب گل های پنالتی – و پاس گل به ازای هر 90 دقیقه در لیگ، ایستاده است و برای بایرن در میانه میدان قدرت و مالکیت فیزیکی (هافبک هجومی-دفاعی) فراهم آورده چیزی که در سالهای اخیر فاقد آن بوده اند.

در ماه نوامبر، بایرن با تمدید قرارداد عملکرد لومان را پاداش داد و او را تا سال 2024 در مونیخ نگه داشت. بایرن با لومان، ماگول، آسئی، دالمان و زادرازیل ترکیبی خوب از خلاقیت و فیزیک بدنی در میان بازیکنان جوان هافبک و وینگر خود دارد. اگر آنها بتوانند اولین عنوان قهرمانی لیگ از سال 2016 در ژوئن را برای بایرن به ارمغان بیاورند، این بار می توانیم واقعا شاهد یک تغییر در تیمهای قهرمان بوندسلیگا باشیم.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید