| |

مصاحبه روبرت لواندوفسکی با اتلتیک‌در‌پیش‌فصل ۲۰۲۳/۲۴ : بارسلونا هنوز هم در جایی است که باید باشد

فوتبال۷۲۴ – روبرت لواندوفسکی در سال گذشته به عنوان بازیکن جدید در تابستان به عنوان موتور متحول کننده باشگاه، به بارسلونا پیوست، یکی از چندین ورود کلیدی که توسط اهرم های مالی معروف آنها خریداری شده بود.

تأثیر او در فصل 2022-2023 بارسا قابل توجه بود.

مهاجم لهستانی در 46 بازی در تمامی رقابت‌ها 33 گل به ثمر رساند و تیم ژاوی برای اولین بار از سال 2019 قهرمان لالیگا شد. چیزهای قابل بحث زیادی در زندگی وجود دارد، اما در این شکی نیست: لواندوفسکی هنوز هم یکی از قهرمانان لالیگا است و پرکارترین مهاجمان فوتبال در حال حاضر است

از زمان انتقال به بارسا، این بازیکن 34 ساله به یکی از اعضای اصلی و رهبر این تیم جدید تبدیل شده است و او همچنین زندگی خارج از زمین در کاتالونیا را پذیرفته است.

 

او در کاستل‌دفلز زندگی می‌کند، شهری که در نزدیکی ساحل بارسلونا قرار دارد، جایی که اغلب در حال پیاده‌روی با همسر و فرزندانش یا حتی تمرین در ساحل دیده می‌شود. با این حال، دو هفته پیش، تعداد کمی از مردم محلی، شماره 9 بارسا را در حال انجام جلسات دوی سرعت در حالی که در مدیترانه شنا می کردند، مشاهده کردند.

اتلتیک کمی دورتر از خانه، در آفتاب لس آنجلس، جایی که بارسا برای شروع تور پیش فصل خود در ایالات متحده مستقر است، با لواندوفسکی ملاقات کرد.

 

در داخل هتل InterContinental در مرکز شهر لس آنجلس، لواندوفسکی درست پس از صرف ناهار با هم تیمی هایش به گفتگو نشست. او تایید کرد که او یکی از بیمارانی نیست که در آخر هفته که موجی از بیماری باعث شد بارسلونا نتواند بازی دوستانه خود را با یوونتوس انجام دهد، از گاستروانتریت رنج می برد. او احساس خوبی دارد و خوشحال بود که گزارش دهد بیماران به خوبی بهبود می یابند.

 

لواندوفسکی گفت

🎙احساس می کنم چندین سال است که در بارسلونا هستم. من عاشق زندگی در باشگاه و شهر هستم.»

اما دو ماه پس از جشن قهرمانی آنها، او همچنین می داند که باید کاری انجام دهد. او دارد از آن لذت می برد.

لواندوفسکی ادامه می دهد:

🎙من سرشار از تمایل به کار بسیار سخت در پیش فصل هستم.” “بزرگترین پشیمانی که می توانیم از فصل گذشته داشته باشیم، لیگ قهرمانان است (بارسا در مرحله گروهی حذف شد). فکر کنم بدشانس بودیم در خط دفاع مصدومیت های زیادی داشتیم. اگر بازی مقابل بایرن مونیخ و اینترمیلان را در خانه تماشا کنید،میبینید آن زمان در همه چیز وحشتناک بود.اکنون، ما موظفیم برای هر نوع سناریویی آماده باشیم. امیدوارم در اروپا برای ما خیلی بهتر باشد و البته در لالیگا هم همینطور ادامه دهیم.”

 

صحبت های لواندوفسکی در رختکن بارسا اهمیت زیادی دارد. او به‌عنوان یک بازیکن ارشد با تجربه ، علی‌رغم اینکه تازه وارد بود، به سرعت به یک الگو برای نسل جوان باهوش تبدیل شد. باشگاه می خواست به بازیکنانی مانند پدری، گاوی، آنسو فاتی یا الخاندرو بالده شخصیتی ارائه دهد که به تعیین استانداردها کمک کند – چیزی که ژاوی در سال 2021 به عنوان سرمربی تشخیص داد که نیاز به بهبود دارد.

لواندوفسکی می‌گوید:

🎙من از این واقعیت لذت می‌برم که برای جوان‌های بارسا الگو هستم.اما همچنین دشوار است زیرا با تجربیاتم چیزهای زیادی دیده ام. من می توانم تشخیص دهم که چه زمانی ممکن است همه چیز خوب باشد اما هنوز هم می تواند بهتر شود. و گاهی اوقات این به معنای گفتن یا انجام کارهایی است که همه قدردان آن نیستند. باید تعادل مناسب را پیدا کنید. خیلی زورگو یا عصبانی نباشید. تا جایی که می توانید برای تیم مثبت باشید.”

 

زمانی که لواندوفسکی تابستان گذشته از بایرن مونیخ به بارسا پیوست، قراردادی سه ساله امضا کرد که بسته به تعداد بازی‌های انجام شده، می‌توان آن را به طور خودکار یک فصل دیگر تمدید کرد. ماه آینده او 35 ساله می شود، اما به نظر نمی رسد نگران چالش ادامه عملکرد در بالاترین سطح باشد.

او می گوید:

🎙 «من خودم را با بقیه هم تیمی هایم مقایسه می کنم و احساس می کنم هنوز در سطح عالی هستم. نمی‌دانم تا کی همین‌طور بمانم، اگر دو یا سه سال باشد که فکر کنم کافی است. شاید طولانی تر باشد فکر می‌کنم از نظر فیزیکی، تا دو یا سه سال آینده خوب باشم. شاید بعداً یکی از نزدیکانم به من بگوید که کافی است، چه کسی می داند؟ اما در حال حاضر، از نظر بدنی احساس نمی‌کنم که سنی که هستم را دارم. من احساس نمی کنم از بقیه عقب مانده ام.من شروع کردم به فکر کردن به زندگی بعد از فوتبال. صادقانه بگویم، از 20 سالگی شروع به فکر کردن به آن کردم. ایده هایی دارم، اما فعلاً نمی توانم چیز خاصی به شما بگویم. به محض اینکه کارم تمام شد به این موضوع فکر خواهم کرد. دنبال چیزی می گردم که به من احساس خوشبختی دهد.»

 

مطمئناً آمار از او حمایت می کند. فصل گذشته، لواندوفسکی 23 گل در لیگ به ثمر رساند و بهترین گلزن لالیگا بود. در بازی هفته دوازدهم، او 13 بار پس از شروع موفق به گلزنی شد.

با این حال، پس از جام جهانی، فرم او – و بقیه گلزنان تیم – به طور قابل توجهی کاهش یافت.

از ژانویه تا آوریل، لواندوفسکی تنها 4 بار در 12 بازی لیگ موفق به گلزنی شد و بارسلونا تنها توانست در 5 بازی بیش از یک گل به ثمر برساند. فصل گذشته، بارسا 11 بازی لالیگا را با نتیجه 1-0 برد. رکورد این جریان احتمالاً به همین دلیل است که لواندوفسکی کارایی در حمله را منطقه‌ای می‌داند که تیم باید آن را بهبود بخشد –

او می‌گوید:

🎙«پس از جام جهانی، ما تلاش کردیم تا در فاز هجومی خوب بازی کنیم. من در مورد پیروزی در بازی ها صحبت نمی کنم، بلکه در مورد خلق موقعیت و گلزنی به عنوان یک تیم صحبت می کنم. بهبود آن یک چالش بزرگ است. باید بهتر آماده شویم و در ساختار تیم راه حل پیدا کنیم. این قدم بعدی ما به جلو است.اگر در مورد من بپرسید، من همیشه سعی می‌کنم به این فکر کنم که چه کاری می‌توانم بهتر انجام دهم: در موقعیت‌یابی، در کار با توپ و بدون توپ، جایی که فضاها باید ایجاد شوند. من همچنین سعی می کنم با هم تیمی هایم در مورد اینکه چه کارهایی بهتر می توانیم با هم انجام دهیم صحبت کنم.

اگر گل نزنم ناراحت می شوم، اما این به عملکرد تیم نیز بستگی دارد. ممکن است بعضی روزها بدشانس باشیم، یا خسته باشیم، یا کمی تمرکز خود را از دست بدهیم. من میفهمم. اما وقتی این احساس را دارم که فقط یک گل به ثمر رسانده‌ایم، ناامیدتر می شوم.این چیزی است که ما باید به زودی بهبود دهیم و باید تمرکز اصلی بازی‌های پیش فصل باشد. می‌دانم که نمی‌توان در هر بازی درخشید، اما اگر این اتفاق در بازی‌های متوالی رخ دهد، برای بارسلونا خیلی خوب است.»

 

لواندوفسکی خود را “مردی صادق” تعریف می کند که “از صحبت کردن نمی ترسد”.

او می‌گوید:

🎙 «من ترجیح می‌دهم چیزی را بگویم که به آن اعتقاد دارم، یک حقیقت یا هر نوع توصیه‌ای، و صادق باشم تا اینکه پشت سر کسی بگویم. من چیزی را پنهان نمی کنم. من این تفکر را ندارم، اما از طرف دیگر، شاید برای همه بهترین نباشد. من هم آن را می پذیرم و سعی می کنم به بهترین شکل ممکن آن را مدیریت کنم.»

 

او یک چهره تاثیرگذار در رختکن است. با این حال، پس از رای گیری که هفته گذشته در اینجا در لس آنجلس انجام شد، او به عنوان یکی از کاپیتان های تیم برای فصل انتخاب نشد، علیرغم اینکه ژاوی ماه ها پیش او را به عنوان نامزدی برای کاپیتانی بعد از سرخیو بوسکتس یا جوردی آلبا معرفی کرد. سرجی روبرتو، مارک آندره تراشتگن، رونالد آرائوخو و فرنکی دی یونگ به جای آنها انتخاب شدند.

 

لواندوفسکی می گوید:

🎙 صادقانه بگویم، انتظار نداشتم کاپیتان باشم. هدف من این نیست که بعد از یک سال اینجا کاپیتان بارسلونا باشم. این باعث نمی‌شود که با هم تیمی‌هایم بلند و رسا صحبت کنم. همچنین می دانم که بازیکنانی داریم که سال های زیادی را در بارسلونا سپری کرده اند و به این موضوع احترام می گذارم. در سن من، فکر نمی‌کنم اگر در آن گروه نباشم، احساس ناراحتی کنم.»

 

علیرغم اینکه کاپیتان باشگاه نیست، منصفانه است که بگوییم در تابستان امسال او به سمتی شبیه به یک مدیر ورزشی قدم گذاشت.

لواندوفسکی در پیش فصل ۲۰۲۳/۲۴ در مصاحبه با اتلتیک

زمانی که او در 16 ژوئن در یک بازی دوستانه بین‌المللی با لهستان مقابل آلمان قرار گرفت، روی نیمکت حریف ایلکای گوندوگان قرار داشت: یک دوست قدیمی، هم تیمی سابق در بروسیا دورتموند و سپس هدف نقل و انتقالات بارسلونا. خود گوندوگان اعتراف کرد که با لواندوفسکی در مورد انتقال احتمالی به کاتالونیا صحبت کرده است. حالا لواندوفسکی فاش می کند که در مورد چه چیزی صحبت کرده اند.

 

او می گوید:

🎙«من فقط سعی کردم حقیقت را به او بگویم. “من مدت زیادی است که ایلکای را می شناسم. وقتی با او صحبت کردم، هنوز برای آینده اش تصمیم نگرفته بود. پرسیدم و او هنوز شک داشت. ما در مورد بازیکنانمان و همه چیز پیرامون باشگاه صحبت کردیم. درباره شهر، زندگی در آنجا. امیدوارم درک کنید که بازی کردن برای این باشگاه به چه معناست. او می داند که من از ته قلبم صحبت کردم.»

 

خرید گوندوگان، درست مانند خرید لواندوفسکی یک سال قبل، ثابت کرد که با وجود سر و صدای دور باشگاه خارج از زمین، کشش بارسلونا همچنان وجود دارد.

لواندوفسکی می گوید:

🎙 «درست است که بارسلونا هنوز مشکلات مالی دارد، اما مطمئناً ما اکنون در وضعیت بهتری نسبت به قبل هستیم. “باشگاه در حال بازگشت به مسیر درست است، اما هنوز برای بازیکنان درجه یک، این باشگاه همچنان بهترین مکان است. این به خاطر شهر، باشگاه، تاریخ و همه چیز اطراف آن است.»

 

میزان تجربه اروپایی در تیم در حال حاضر، با پیوستن گوندوغان نیز، یکی از دلایلی است که هواداران بارسلونا امیدوارند این فصل بتواند سرانجام پس از دو سال ناکامی در راهیابی به مرحله حذفی این رقابت‌ها، موفقیت‌های لیگ قهرمانان را به ارمغان بیاورد. اما آیا انتظار از بارسلونا برای مبارزه برای جام خیلی زیاد است؟

 

قرار بود قمار بزرگ بارسلونا جرقه یک “دایره موفقیت آمیز” باشد. دارد؟

لواندوفسکی پاسخ می دهد:

🎙 «خب، آنچه همه می توانند انتظار داشته باشند، تیمی است که کاملاً روی اتفاقات قبل از پایان سال جاری تمرکز کند.این زمانی است که شروع لالیگا و به خصوص مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا مشخص می شود. اگر بتوانیم در گروه پیروز شویم، خواهیم دید.فقط تصور کنید فصل گذشته بازی را در خانه مقابل اینتر میلان برده بودیم. ما سه گل زدیم و هنوز نتوانستیم بازی را ببریم، که غیرعادی است. اما در هر فصلی که لحظات بهتر و بدتری از فرم را دارید، باید آنها را مرور کنید و بهترین ها را از تیم خود بگیرید.برای مثال فکر می‌کنم اینتر این کار را خیلی خوب انجام داد. من نمی گویم که اگر آن بازی را می بردیم به فینال می رفتیم. البته که نه. اما شاید تیم شما در ماه دسامبر در بهترین فرم نباشد و در نهایت فصل پیشرفت کند و بهترین نسخه خود را پیدا کنید. شما باید برای آن آماده باشید.اما، در حال حاضر، گام به گام. این چیزی است که من به مردم می گویم از بارسلونا انتظار داشته باشند.”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید