|

مصاحبه مفصل و خواندنی کارل هاینس رومنیگه

به گزارش فوتبال۷۲۴ مدیر داخلی باواریا کارل هاینس رومنیگه در یک مصاحبه اختصاصی با AZ در مورد عواقب بحران کرونا ، آینده تیم و آخرین سال حضورش در این باشگاه صحبت می کند. او می گوید: “فوتبال زندگی من بود.”

آقای رومنیگه ، هانسی فلیك پس از سال 2013 دومین سه گانه را به بایرن داد. چگونه او موفق می شود تیم را حتی بعد از موفقیت های بزرگ همچنان پیروز کند؟

هانسی اجازه اشباع نمی دهد. هر بازیکن ، و همچنین هر کارمند در بایرن ، می داند که هر وقت که می آید سر کار باید ارزش خود را به باشگاه ثابت کند. این به ویژه برای تیم بیشتر صدق می کند. پس از کسب پنج عنوان ، نمی توان گفت اکنون یک سال مرخصی می گیریم. این امر خصوصاً در مواقع کرونا امکان پذیر نیست. در بایرن هرگز نمی توانید بگویید که راضی یا سیر هستید و این کار را در نیمه راه انجام دهید. مهم است که هر بازیکنی در هر جلسه تمرین و بازی با انگیزه پیروزی و البته کسب عناوین به رقابت بپردازد.

آیا تصمیم برای انتخاب فلیک به عنوان سرمربی بلند مدت یکی از بهترین تصمیم‌های حرفه شما بود؟

روز یکشنبه در نوامبر 2019 ، ما با هم تصمیم گرفتیم که از نیکو کوواچ جدا شویم زیرا این تصور را داشتیم که دیگر این روش کار نمی کند. بنابراین باید واکنش نشان می دادیم. سپس هانسی را نامزد کردیم که در نهایت یک شانس خوب بود. اگر مربی دوم را به نفر اول نیمکت تبدیل کنید و این کار جواب دهد مثل مورد هانسی که با ما کار می کند ، تنها چیزی که می توانید بگویید این است: این ضربه مستقیم بود!

با جام جهانی باشگاه ها ، عنوان ششم بایرن می تواند در ماه فوریه اضافه شود. تیم فلیک را در مقایسه تاریخی باشگاه در کجا قرار می دهید؟

آرزوی بزرگ مربی و تیم این بود که جام جهانی باشگاه ها برگزار شود. در اصل ، این لزوما به دلیل همه گیری کرونا برنامه ریزی نشده بود. من برای اطمینان از برگزاری آن با جیانی اینفانتینو رئیس فیفا بسیار سخت کار کردم. خوشبختانه این مسابقات اکنون از اول تا 11 فوریه برگزار می شود. تیم ما تشنه است و می خواهد این عنوان را نیز بدست آورد.‌‌این ششمین عنوان خواهد بود تاکنون فقط باشگاه بارسلونا در سال 2009 با پپ گواردیولا به آن دست یافته است. اکنون این فرصت را داریم و می خواهیم از آن استفاده کنیم. در مورد قسمت دوم سوال شما: بایرن 120 ساله است. من هر 120 سال را ندیده ام ، اما برای مدت طولانی ، تقریباً 45 سال در تیم‌بودم. و باید بگویم این تیم فوق العاده موفق است ، از نظر شخصیت فوق العاده قوی است و آنها فوتبال فوق العاده ای بازی می کنند. امیدوارم قهرمانان دهه 1970 ، اوایل دهه 2000 و سه گانه 2013 از من عصبانی نشوند وقتی می گویم تیم فعلی که در حال است که بدون شک معیارهای بهترین بودن دوران را تعیین می کند.

این همبستگی بزرگ درون تیمی از کجا ناشی می شود؟

در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در لیسبون مشاهده کردید که اراده و شخصیت باورنکردنی وجود دارد علاوه بر کیفیت فردی و تیمی. این تیم واقعاً این رامی خواست و جمله قدیمی سپ هربرگر اعمال شد: یکی برای همه ، همه برای یکی!
من تمام مدت با تیم در هتل زندگی می کردم و همیشه این فضای مثبت را احساس می کردم. برای من روشن بود که این تیم توانایی کسب عنوانی را دارد که ما همیشه دنبال کرده ایم. این یک تجربه فوق العاده بود ، اگرچه متأسفانه اجازه نداشتیم هیچ تماشاگری در ورزشگاه داشته باشیم. من بسیار خوشحالم و خوشحالم که آنجا هستم.

برای شما این دومین پیروزی سه گانه به عنوان مدیرعامل بعد از سال 2013 در تبم بود. آیا قرار است امسال در شب کریسمس با چیز خاصی برنامه اجرا کنید؟

در بایرن همه ما یک جام کوچک لیگ قهرمانان را پس از پیروزی نهایی برابر پاریس دریافت کردیم. من از همسرم می خواهم که این جایزه را به طور استثنایی روی میز کریسمس کنار سایر تزئینات کریسمس قرار دهد. این یک عنوان خارق العاده و مهمترین جام و در عین حال سخت ترین پیروزی در فوتبال جهان است. وقتی شما آن را برنده شوید و به روشی که ما کسب کردیم ، آن وقت تیم ، مربی و کل باشگاه می توانند افتخار کنند.

علاوه بر همه این پیروزی ها: سال 2020 برای بایرن به دلیل شیوع ویروس کرونا چقدر دردناک بود؟

ما حدود ده ماه است که هیچ تماشاگری در ورزشگاه نداریم ، آخرین باری که در تاریخ 8 مارس در بازی خانگی مقابل آگسبورگ بودیم. البته ، همه گیری عواقب مالی دارد ، با 15 تا 20 بازی خانگی بدون تماشاگر ، خسارت مالی زیادی وارد می شود. اما آسیب بیشتر عدم وجود جو و احساسات است. فوتبال بدون هوادار فقط کمتر سرگرم کننده است. ما با 15 نفر در استادیوم نشسته ایم ، این یک اتفاق غم انگیز است. من بازیکنان را تحسین می کنم که چگونه با انگیزه و تعهد زیادی به بازی های خود ادامه می دهند. تمام اندازه گیری ها نشان داده است که مسافت پیموده شده به همان اندازه زیاد است ، در بعضی موارد حتی بیشتر از قبل از دوره کرونا است. فقط می توانید کلاه خود را برای بازیکنان بردارید

برای ابتدای سال 2021 نیز بازگشت هواداران قابل پیش بینی نیست. چه چیزی در سال آینده برای فوتبال در نظر گرفته شده است مخصوصا از نظر مالی؟

پیش بینی های قطعی دشوار است. آنچه می توانم بگویم: ما خیلی دقیق برنامه ریزی می کنیم ، این وظیفه ما در هیئت اجرایی است. من دوست دارم هواداران بتوانند مدتی در بهار دوباره به استادیوم بیایند ، مطمئناً نه صد درصد ، بلکه درصد مشخصی. اما هنوز علامت سوال بزرگی وجود دارد. بسیار خوب است اگر ما بتوانیم در آلیانز آرنا دوباره از تماشاگران استقبال کنیم.

آیا از نظر مالی بایرن در موقعیتی است که همان خرید سالهای گذشته را در تابستان سال آینده انجام دهد؟

در فصل 2019/20 ما به لطف موفقیت های بزرگ تیم خود از یک ضرر بزرگ دور شدیم. در این فصل ، بایرن ضربه سختی خواهد دید درست مثل فوتبال به طور کلی در جهان. هیچ منطقه ای از جامعه از دست کرونا در امان نیست. به احتمال زیاد تابستان سال آینده نمی توانیم نقل و انتقالات انجام شده قبل از دوره کرونا را انجام دهیم.

آیا این پیشرفت در تمدید قرارداد با بازیکنان نیز تأثیر دارد؟

ما باید با حساسیت زیادی به این موضوع نزدیک شویم. ما بازیکنانی داریم که از آنها بسیار راضی هستیم و اساساً می خواهند بازیکن خود را افزایش دهند. در عین حال ، البته باید شرایط فعلی را نیز در نظر بگیریم. آنچه قابل توجه است این است که مبالغ نقل و انتقالات در پنجره نقل و انتقالات تابستانی تقریباً نصف شده است ، در حالی که به نظر می رسد تحول مشابهی با تاخیر در حقوق در محدوده بالایی اتفاق افتاده است. ما باید متناسب پیش برویم به ویژه برای حسن صالح‌حمیدزیچ ، در تابستان 2021 ساخت ترکیب تیم به لحاظ کیفی یک وظیفه سخت خواهد بود

قراردادهای نیکلاس سوله و لئون گورتسکا در تابستان 2022 منقضی می شود. مذاکرات از چه زمانی آغاز می شود؟

من از شما می خواهم درک کنید که نمی خواهم در مورد موضوع نظر بدهم. به ما توصیه می شود مذاکراتی انجام دهیم اما نه اینکه گزارشات را به صورت عمومی ارائه دهیم. این مفید نیست

آیا در آینده با سوله و گورتسکا محکم برنامه ریزی می کنید؟

اگر بتوانیم به توافق برسیم حتما.

دیوید آلابا و جروم بواتنگ که قراردادشان در تابستان به پایان می رسد ، چه فرصتی برای تمدید آنها در بایرن وجود دارد؟

درباره موضوع آلابا ، رئیس ما هربرت هاینر همه چیز را توضیح داده است: ما پیشنهاد خود را پس از اینکه توسط آلابا پذیرفته نشد ، پس گرفتیم. آلابا البته بازیکن خوبی است که در بایرن بزرگ شده است.

و در بواتنگ؟

آنها می نشینند و در ماه های آینده و بدون عجله تصمیم می گیرند.

آیا جوشوا کیمیچ بعد از مانوئل نویر و توماس مولر کاپیتان بایرن خواهد بود؟

من فکر می کنم پیشرفت او در داخل و خارج از زمین واقعا مثبت است. او هنوز یک بازیکن جوان است ، اما با این وجود مسئولیت زیادی را در دوره کرونا به عهده گرفت
به عنوان مثال با کمپین “ما کرونا را ضربه می‌زنیم” ، که او همراه با لئون گورتسکا آغاز کرد. اینها همه مواردی است که وی را برای سمت ناخدا شدن مقدر می کند. امیدوارم او مدت زیادی در بایرن بماند. او بازیکن مهمی است ، ما شاهد آن بودیم که نه تنها در هفته های گذشته که مصدوم بود ، بلکه قبل از آن که مصدوم شود چقدر تاثیر‌گذار بود. در این محور از مانوئل نویر در گل تا رابرت لواندوفسکی در حمله ، او نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

پیشرفت جمال موسیالا را چگونه ارزیابی می کنید؟

من از پسر هیجان زده ام. او 17 ساله است و به طور منظم نقش خوبی در قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا بازی می کند. او در بازی 3: 3 برابر لایپزیگ وارد زمین شد و بلافاصله بازی را به سمت ما هدایت کرد. او بازیکن بسیار با استعدادی است و من دوست دارم او در تیم ادامه دهد. اگر او آرزو داشته باشد که به طور مداوم پیشرفت کند ، آینده مثبتی در بایرن خواهد داشت.

چه زمانی موسیالا قرارداد حرفه ای امضا می کنید؟

فقط میتوانم بگویم که حسن صالح‌حمیدزیچ در این مسیر فعال است

وقتی در پایان سال 2021 به عنوان مدیر بازنشسته می شوید ، بایرن را در طبقه اجرایی چگونه می‌بینید؟

این هدف بزرگ بایرن بود که بتواند برای آن زمان پس از هوینس و من راه حلی پیدا کند. اکنون با هربرت هاینر ، اولیور کان و حسن صالح‌حمیدزیچ آن پیدا شده است. من فکر می کنم باشگاه برای آینده از موقعیت خوبی برخوردار است. اولی هنوز یک عضو فعال در هیئت نظارت است و من نیز برای یک سال دیگر همین کار را خواهم کرد. شما باید آماده باشید تا در یک مرحله رها شوید و تیم را به دیگران بسپارید و بگویید ، “از این پس شما مسئول هستید.”این تیم به طور مثبت ادامه خواهد داد. الیور در بالاترین سطح فوتبال بازی کرده و دانش و فن آوری زیادی دارد. حسن نیز بسیار خوب پیشرفت کرده است. چالش ها مطمئناً کوچکتر نخواهند شد و همچنین حفظ سنتی که همیشه بایرن را متمایز کرده است ، یک وظیفه اصلی خواهد بود.

آیا بازیکنان سابق دیگری مانند باستین شواین اشتایگر برای زنده نگه داشتن این سنت مفید خواهند بود؟

باستیان بازیکن مهمی بود ، او فرد فوق العاده ای است. اما محل زندگی او اصلاً در آلمان نیست. من هر از چندگاهی با او گپ می زنم و تصوری ندارم که او در حال حاضر هدفش حضور فعال در بایرن است.

وقتی زمان حضور در بایرن در دسامبر 2021 به پایان رسید در واقع شما چه می کنید؟

صادقانه بگویم: من هنوز نمی دانم در اول ژانویه 2022 چه کار خواهم کرد. من در فوتبال خود مدتی در ایتالیا بازی کردم و از آن زمان در اینجا زندگی می کنم و اکنون زندگی می کنم. این هیجان انگیزتر از این است که مرتباً با برنامه های شغلی و آینده سروکار داشته باشید. آخرین روز من دقیقاً یک سال دیگر خواهد بود. من آن زمان 66 ساله خواهم شد ، یک مثل معروف وجود دارد که زندگی فقط در آن زمان آغاز می شود. لحظه خوبی است که رها شویم و کار را به اولیور کان تحویل دهیم.

آیا تصور می شود که به طور کامل از فوتبال کناره گیری کنید؟

من این را رد نمی کنم. فوتبال زندگی من به معنای واقعی کلمه بود ، ابتدا در زمین و سپس در بیرون. من مطمئناً به تماشای فوتبال ادامه خواهم داد و به عنوان یک هوادار با بایرن در ارتباط خواهم ماند و یا هر چیز دیگری ممکن است

چه چیزی را بیشتر از دست خواهید داد؟

چیزی که من همیشه بیشتر از همه دلتنگ شده ام بازیکن بودن در زمین است. همه چیز آنجا مشخص می‌شود ، این بزرگترین لذت زندگی من بود. اگر در زمین بایستید و یک گل بزنید ، این یک شور و انفجار عجیب است. من روزی که به بازی فعالم پایان دادم می دانستم که بهترین چیز فوتبال برای من تمام شده است. من بسیار خوش شانس بودم که توانستم موفقیت های زیادی در فوتبال داشته باشم. اما بهترین چیز در مورد فوتبال حضور در زمین بود و هست.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید