| | |

مصاحبه پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی به همراه کوین دیبروینه قبل از بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲/۲۳ مقابل اینترمیلان

به گزارش فوتبال۷۲۴ امشب دو تیم اینترمیلان ایتالیا و منچستر سیتی انگلیس در فینال لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۲/۲۳ در شهر استانبول ترکیه به مصاف هم خواهند رفت.پپ گواردیولا سرمربی منچسترسیتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۲/۲۳ به بینندگان یادآور شد که در طول تاریخ، اینترمیلان از سیتی “بزرگتر” است، اما مدعی شد که او برنامه ای برای مبارزه با تهدیدهای نراتزوری در عصر شنبه دارد.

گواردیولا در دو نوبت قبلی، در سال‌های بعد از آخرین قهرمانی اینتر در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2010، دو بار قهرمان این رقابت‌ها شده بود، اما از زمان جدایی‌اش از بارسلونا، جام را با تیم دیگری بلند نکرد.

گواردیولا در پاسخ به این سوال که آیا این یک رویا بود یا یک وسواس، رفتن به سیتی که قبلاً جام‌های لیگ برتر و جام حذفی را بالای سر برده‌اند، پاسخ داد:

🎙«این یک رویا است. کاملا.”برای رسیدن به چیزهایی ، همیشه باید بخش درستی از وسواس، میل را داشته باشید. وسواس کلمه مثبتی است اما برای همه ما یک رویا است.»

سیتی به‌عنوان محبوب‌ترین مدعی به فینال می‌رود، اما گواردیولا همچنان معتقد است که هر چیزی ممکن است در یک بازی اتفاق بیفتد و تاریخ به نفع اینتر از نظر موفقیت اروپا بوده است.

🎙ما می دانیم که رقابت چقدر مهم است. من نمیتوانم کنترل کنم که مردم چه نظری دارند، فقط روی کاری که باید انجام دهیم تمرکز می‌کنیم. من تعداد زیادی بازی اینتر را دیدم تا ببینم باید چه کار کنیم.در نهایت، این یک بازی فوتبال است. تیمی که در 95 دقیقه عملکرد بهتری داشته باشد برنده خواهد شد. در طول تاریخ، اینتر از ما بزرگتر است. مهم نیست. (چه چیزی) مهم این است که فردا ساعت 22:00 به وقت استانبول بهترین عملکرد ممکن را انجام دهیم.”

در مورد افت اخیر ارلینگ هالند از نظر گلزنی، گواردیولا اصرار داشت که او اصلاً نگران این بازیکن بزرگ نروژی نیست.

🎙من اینجا نیستم تا در مورد میانگین گلزنی هالند صحبت کنم. اگر در این مورد شک دارید شما تنها هستید و من شکی ندارم، او آماده است تا به ما کمک کند تا در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شویم.”

آخرین باری که گواردیولا در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت در سال 2021 بود که در نهایت به توماس توخل و چلسی باخت. با این حال، بازی شنبه مقابل اینتر، به گفته این بازیکن اسپانیایی، یک موقعیت کاملا متفاوت است.

🎙«می‌خواهم درس‌هایی که گرفتم را به شما بگویم، اما نمی‌دانم. این یک بازی متفاوت است، دو سال گذشته و بازیکنان متفاوتی در زمین هستند. دو فصل پیش، چیزی که ما برنامه ریزی کردیم این بود که سعی کنیم یک بازی خوب مقابل چلسی انجام دهیم. کار نکرد، مردم می گویند تصمیم اشتباه بود.”من فردا برنامه ای دارم و میخواهم ایده ها را در زمین با بازیکنان در میان بگذارم. اگر موفقیت داشته باشیم، خوب خواهد شد. ما آماده ایم، بازیکنان با شناخت و احترام به حریف همه چیز را می دهند.

کوین دیبروینه بلژیکی که در کنار پپ گواردیولا، سرمربی سیتی در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی عصر جمعه سیتی صحبت می کرد، گفت که سیستمی که اینتر زیر نظر سیمونه اینزاگی بازی می کند، سیستمی است که او و هم تیمی هایش به ندرت با آن در لیگ برتر روبرو می شوند.

دی بروینه از ویژگی های دفاعی اینترمیلان تمجید کرد و همچنین خاطرنشان کرد که با توجه به فشار بازی در یک فینال بزرگ اروپایی، او انتظار ندارد فرصت های واضح زیادی در شب وجود داشته باشد.

دیبروینه جمعه شب گفت:

🎙 ما اینتر را درک می کنیم. آنها جمع و جور هستند، 5-3-2 بازی می کنند، دو مهاجم عالی را به خوبی نگه می دارند و دونده هایی از خط میانی دارند. آنها فوق العاده خوب دفاع می کنند. ما انتظار یک بازی باز را نداریم، این اتفاق در فینال ها زیاد رخ نمی دهد.ما نباید خیلی سریع عصبی شویم. شاید شانس های اولیه زیادی وجود نداشته باشد. ما باید همانطور که می‌توانیم بازی کنیم، راحت باشیم و امیدواریم که دروازه‌ها را پیدا کنیم و گل بزنیم.”در 5-6 سال گذشته در لیگ برتر، بسیاری از تیم های پایین تر با 5، شاید بیشتر 5-4-1 بازی می کنند، اما آنها این کار را با دو مهاجم انجام می دهند که کمی متفاوت است. مزیت اینتر نسبت به تیم‌های انگلیسی این است که همیشه با آن بازی می‌کنند، سیستم درون و بیرون را می‌شناسند و در آن بسیار خوب هستند.»

دیبروینه همچنین تعارف اخیر اینزاگی سرمربی اینتر به سیتی را پذیرفت و مدعی شد که منچستر به عنوان مدعی اصلی فینال است.

🎙از مربی متشکرم، ما سخت کار می کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. ما توانسته ایم بازی ها و جام های زیادی را در داخل کشور ببریم. همه می دانند که ما چگونه بازی می کنیم، چه در دفاع و چه در حمله. سعی می کنیم همین کار را انجام دهیم.»

علیرغم اینکه دی بروین و سیتی از زمان ورودش از وولفسبورگ در سال 2015 در شمال شرق انگلیس دوران پر جامی را پشت سر گذاشتند، هنوز هم جام لیگ قهرمانان را در مجموعه خود ندارند.

🎙”من مدت طولانی اینجا هستم، برای من این هشت سالی که اینجا هستم باورنکردنی بود. لحظات بسیار خوبی بود، بدیهی است که ما در این رقابت شرکت کرده ایم اما هنوز نتوانسته ایم آن را ببریم. این تنها نکته ای است که مردم می توانند به ما بگویند. ما در این رقابت ثابت و خوب عمل کرده ایم. ما باید راهی برای بردن اولین جام پیدا کنیم. این برای بازیکنان، باشگاه، هواداران بسیار عالی خواهد بود.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید