مارکو رزه
| | |

مصاحبه پیش‌از بازی لایپزیگ مقابل منچستر سیتی – مارکو رزه: «ما برای چنین تقابل‌هایی فوتبال بازی می‌کنیم؛ ما به یک عملکرد مطلقا خوب نیاز داریم.»

فوتبال ۷۲۴ – دو تیم لایپزیگ و منچستر سیتی چهارشنبه در ورزشگاه ردبول آرنا در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۳/۲۴ به مصاف یکدیگر می‌روند. دو تیم، سال قبل در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر دیدار داشتند که دیدار رفت در ردبول آرنا با تساوی ۱-۱ و دیدار برگشت در ورزشگاه اتحاد با برتری ۷-۰ به سود منچستر سیتی به پایان رسید.

شرایط مصدومان لایپزیگ:

بنجامین هنریکس در ناحیه همسترینگ چپ خود دچار پارگی فیبر عضلانی شده است و به همین دلیل بازی مقابل منچسترسیتی را از دست خواهد داد.
کوین کمپل و یوسف پولسن مصدومیت‌های جزئی خود در بازی با بایرن مونیخ را به خوبی پشت سر گذاشته‌اند و آماده بازی برای منچسترسیتی هستند.
آمادو حیدرا پس از مصدومیت عضلانی به تمرینات تیمی بازگشت و توانست دقایق تمرین بیشتری را در طول هفته به‌دست آورد.
تیمو ورنر پس از کمردرد به تمرینات تیمی بازگشت.
ویلی اوربان در جریان بازی بین المللی مقابل جمهوری چک رباط جانبی زانوی راست خود را پاره کرد و حدود 10 هفته از میادین دور خواهد بود.
بیتشیابو به دلیل پارگی رباط داخلی هنوز بیرون است.
تیمو اشلیک در حال حاضر در مرکز عملکرد ورزشکاران در تالگائو مشغول توانبخشی است. دروازه‌بان در حین تمرین از ناحیه زانو آسیب دید.

مارکو رز درباره فرمول پیروزی در بازی مقابل منچسترسیتی:

مهمترین چیز این است که ما همراه با هواداران خود در خانه، به آن ایمان داشته باشیم و انرژی را به زمین بیاوریم. ما می‌خواهیم اثرگذار باشیم، تلاش کنیم، شجاع باشیم و از فرصت برای رقابت با این حریف استفاده کنیم.
ما می‌خواهیم در بعضی از مناطق به سیتی ضربه بزنیم؛ برای گل شوت بزنیم و مانع گل‌زنی آن‌ها شویم. خیلی چیزها باید در کنار هم قرار گیرند ولی در پایان ما برای چنین تقابل‌هایی فوتبال بازی می‌کنیم؛ ما به یک عملکرد مطلقا خوب نیاز داریم. ما ویژگی‌های سیتی را می‌شناسیم و می‌دانیم فردا چه چیزی در انتظارمان است. حتی اگر دو بازی آخر را باختند. اما می‌دانیم که در مقابل این تیم به کمی شانس نیاز داریم.

مارکو رز درباره دو دیدار فصل گذشته:

این بازی ها تاریخ هستند. ما می‌دانیم که در خانه خیلی خوب کار کردیم. به خصوص در ابتدای بازی. اما ما باید رنج زیادی می‌کشیدیم و خیلی عقب بودیم و فردا دوباره این اتفاق خواهد افتاد. اما این اتفاق برای هر تیمی که جلوی منچستر سیتی بازی کند رخ می‌دهد. خیلی چیزها در بازی برگشت جمع شدند. واضح است که در نهایت از همه چیز به شدت ناراضی بودیم. اما ما یک فصل جدید داریم و روحیه خوبی داریم.

مارکو رزه درباره ترکیب سیتیزن‌ها:

حتی اگر دی‌بروینه و برناردو سیلوا غایب باشند، کواچیچ و فودن وارد تیم خواهند شد. آن‌ها دوکو را آوردند که در موقعیت‌های تک به تک، بهترین است. اگر گیرلیش بازی نکند، شاید کیفیت بازی او تغییر کند. آن‌ها همچنین جوسکوی (گواردیول) ما را دارند. ما آن‌ها را (زیر نظر) گرفتیم و همه می‌دانیم که آن‌ها را چگونه می‌بینیم. این یک تیم برتر است. با این حال ما مشتاقانه منتظر فردا هستیم و پرچم سفید را برافراشته نمی‌کنیم. در نهایت این فوتبال است و ما دوباره یازده برابر یازده بازی می‌کنیم.

مارکو رز درباره دیدار مجدد با جوسکو گواردیول:

ما اینجا و آنجا نوشته‌ایم. او هیچ مشکلی برای یافتن راه خود در منچستر ندارد. اما این من را با کیفیت فوتبالش و توانایی یادگیری از یکی از بهترین مربیان جهان شگفت زده نمی‌کند. او عملکرد بسیار خوبی دارد و چند گل آماده برای زدن دارد. او و آکه همیشه به نوبت بازی می‌کنند، اما جوسکو قبلاً نقش ثابتی را در آنجا به عهده گرفته است. من فرض می‌کنم که او فردا در ورزشگاه قدیمی خود اجازه بازی در اینجا را داشته باشد. ما مشتاقانه منتظریم او را دوباره ببینیم.

مارکو رز در مورد دستورالعمل خود در برابر ارلینگ هالند:

ما برنامه خاصی برای جلوگیری از او نداریم. بازی مقابل او در موقعیت های مختلف به اندازه کافی سخت است. او سریع است، در ضربه زدن به توپ خوب است، در محوطه جریمه خوب است و پایانی قوی دارد. ما باید هر موقعیتی را بشناسیم.

یوسف پولسن درباره چالش عصر چهارشنبه:

همانطور که گفتم آنها تیم خوبی دارند. اما ما هم همینطور. حتی در آخر هفته مقابل بایرن نیز مراحلی وجود داشت که باید کمی عمیق تر بایستیم و دنبال توپ بدویم. این بخشی از این بازی‌های بزرگ است و فقط به ما مربوط نمی‌شود. شما باید این مراحل را بپذیرید که در آن بقیه به سادگی با توپ خوب هستند. فردا باید برای آن آماده باشیم. اما ما باید سعی کنیم این مراحل را تا حد امکان کوتاه نگه داریم. و سپس ما همچنین می‌خواهیم این فازها را داشته باشیم که در آن سیتی باید به دنبال توپ باشد. مقابل بایرن نشان دادیم که می توانیم این کار را هم انجام دهیم.

یوسف پولسن درباره رویارویی با جوسکو گواردیول:

من او را می‌شناسم و او نیز مرا می‌شناسد. بنابراین بازی مقابل او آسان تر نمی‌شود. البته کمی در مورد روتین او می‌دانم. اما او به تیم جدیدی پیوسته است، گام های توسعه جدیدی برداشته و تاکتیکی جدیدی از طرف سرمربی دارد. به همین دلیل مطمئن نیستیم که جوسکو دقیقاً مانند چهار ماه پیش باشد.

یوسف پولسن درباره گلزنی به عنوان مهاجم کلاس برتر:

شما مقابل بهترین تیم‌های جهان و اروپا بازی می‌کنید که به لیگ قهرمانان راه یافته‌اند. بر این اساس، تیم‌های حریف نیز بهترین بازیکنان را دارند. و این قطعا گلزنی را دشوارتر می‌کند.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید