نمایندگان پارلمان اروپا در آستانه تحول در زمینه ورزش بخصوص فوتبال

به گزارش فوتبال۷۲۴ اتحادیه اروپا و نمایندگان پارلمان اروپا اعتقاد دارند که باید بیشتر با آینده ورزشی در اروپا درگیر شوند تا مدل عادلانه تری را برای اجرا حمایت کنند که با ارزش های اتحادیه اروپا در زمینه آزادی و فراگیری برا کل اروپا هماهنگ باشد.

در گزارشی که کمیته فرهنگ و آموزش با 29 رأی موافق، 1 رأی ممتنع و 1 رأی مخالف به تصویب رساند، نمایندگان پارلمان اروپا از اتحادیه اروپا می‌خواهند که فرهنگ ورزش اروپا را مطابق با ارزش‌های اتحادیه اروپا مانند همبستگی، پایداری، فراگیری، رقابت آزاد و انصاف شکل دهد.
نمایندگان پارلمان اروپا مخالفت شدید خود را با “مسابقات انفرادی که این استانداردها را تضعیف می کند و ثبات اکوسیستم ورزشی کلی را به خطر می اندازد” ابراز می کنند.

احترام به ارزش ها در ورزش

نمایندگان پارلمان اروپا خواستار ایجاد تعادل بین منافع تجاری ورزش حرفه ای و کارکردهای اجتماعی آن هستند تا با تقویت پیوندهای بین سطح پایه و ورزش نخبه به دست آید. به عنوان مثال، فدراسیون‌های ورزشی باید یک مکانیسم همبستگی برای هدایت سرمایه‌ها به ورزش آماتور و همگانی ایجاد کنند.

نمایندگان پارلمان اروپا همچنین خواهان رسیدگی به نابرابری جنسیتی در ورزش هستند، به ویژه در مورد حقوق و حضور برابر در هیئت مدیره سازمان‌های ورزشی، و از رسانه‌های اروپایی می‌خواهند که پوشش مساوی بیشتری از رویدادهای ورزشی مردان و زنان را تضمین کنند.

کشورهایی که دولت‌هایشان حقوق و ارزش‌های اساسی را مکرراً نقض می‌کنند، دیگر نباید میزبان رویدادهای ورزشی بزرگ باشند.

کشورهای عضو و فدراسیون های ورزشی نیز باید حقوق بشر و دموکراسی را هنگام انتخاب حامیان مالی برای رویدادهای ورزشی در نظر بگیرند.

در بیانیه این نماینگان آمده است 🔻

ما به مشارکت بیشتر اتحادیه اروپا در زمینه ورزش و بودجه ورزشی بیشتر نیاز داریم. وظیفه اصلی ما به عنوان نمایندگان پارلمان اروپا، تقویت و حفاظت از یک مدل ورزشی مبتنی بر ارزش در اروپا برای نسل بعدی است. ما باید در برابر نیروهایی که این مدل را تهدید می‌کنند و با چشم‌اندازی خالص مبتنی بر سود از ورزش به دنبال تضعیف آن هستند، همکاری کنیم. به همین دلیل ما با سوپرلیگ باشگاه های برتر در فوتبال اروپا مخالفیم. ورزش حق همه است. این چیزی است که همه ورزش های اروپایی باید همیشه از آن دفاع کنند.»

 

 

در گزارشی که امروز تصویب شد، نمایندگان پارلمان اروپا همچنین توصیه می‌کنند:🔻
در گزارشی که امروز تصویب شد، نمایندگان پارلمان اروپا همچنین توصیه می‌کنند:🔻

 

  • – حفاظت از کودکان در برابر آزار و اذیت در ورزش از جمله با ارائه مشاوره و حمایت در سطح اتحادیه اروپا و ملی؛
  • – شفافیت بیشتر در بازارهای نقل و انتقال بازیکنان از طریق چارچوب اتحادیه اروپا برای نقل و انتقال بازیکنان که شامل استانداردهای بازار کار اتحادیه اروپا و مقررات مالی است.
  • – استفاده از قانون مالکیت باشگاه فوتبال آلمان “50+1” (سرمایه گذاران خصوصی فقط مجاز به داشتن حداکثر 49٪ از سهام هستند) به عنوان بهترین روش برای سایر کشورها؛
  • – فدراسیون‌های ورزشی ملی باید پرداخت حق بیمه را برای ورزشکاران زن و مرد، به تبعیت از اتحادیه فوتبال ایرلند، برابر کنند؛
  • – ترویج سبک زندگی فعال برای شهروندان اتحادیه اروپا از طریق استفاده از الگوها و سفیران ورزشی و افزایش ساعات اختصاص یافته به تربیت بدنی و فعالیت در مدارس؛
  • – افزایش میانگین پخش مسابقاتی که ورزشکاران دارای معلولیت را شامل می شود.
  • – استفاده از پتانسیل اجتماعی ورزش برتر برای افزایش آگاهی در مورد مسائلی که افرادی با گزایش جنسی متفاوت با آن مواجه هستند.
  • – اضافه کردن مقامی ورزش به عنوان پورتفولیوی کمیسر مسئول؛
  • – توجه به شرایط کار کارگران ساختمانی که در ساخت زیرساخت های ورزشی نقش دارند.
  • – افزایش مشارکت سهامداران از دنیای ورزش در کنفرانس آینده اروپا.

 

 

پارلمان در جلسه عمومی نوامبر در استراسبورگ در تاریخ 22 تا 25 نوامبر به این گزارش رأی خواهد داد.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید