| | |

نگاهی به شاهکار تاکتیکی سولسشر در بازی منچستریونایتد و لیورپول

هیچ کس نمی داند که آنها باید چه کار می‌کنند

به گزارش فوتبال۷۲۴ منچستریونایتد روز یکشنبه مقابل لیورپول یک بازی نامنسجم داشت. میهمان به سختی باید از دنده اول خارج می شد(به زحمت می‌افتاد) تا قبل از نیمه اول با 4 گل جلو بیفتد، در این نوشته نگاهی به تاکتیک دفاعی و سازمان دفاعی یونایتد می‌اندازیم تا درک کنیم دفاع در تیم محدود به چهار دفاع نیست، بلکه مسئولیت هر 11 بازیکن است.

همه اینها به اوله گونار سولسشر برمی گردد. در تلاش برای تبدیل یونایتد به یک تیم مسلط تر، با فشار بیشتر مهاجمانش از جلو، او شش هافبک خود را در عرض زمین در سراسر زمین عملا باز و بیکار قرار داده است.

اسکرین شات زیر را بررسی کنید – برونو فرناندز، شماره 10 یونایتد، با مهاجم خود، کریستیانو رونالدو، همسو است و هیچ تلاشی برای بستن خطوط عبور لیورپول به خط هافبک انجام نداده است. این امر باعث می شود فرد و اسکات مک تومینای در خط میانی تعدادشان کمتر باشد و قادر به مدیریت بازیکن های لیورپول نیستند.

وینگرهای یونایتد نیز دقیقاً کار زیادی با توپ انجام نمی دهند. میسون گرین‌وود و مارکوس راشفورد بارها و بارها در بالای زمین ماندند و به‌ویژه آرون وان بیساکا را مجبور کردند که به جلو حرکت کند تا مسئولیت به چالش کشیدن دیوگو جوتا بر عهده ویکتور لیندلوف گذاشته شد.

یونایتد نمونه کاملی از اثر دومینویی است که زمانی رخ می دهد که سازماندهی کافی در پرسینگ بدون توپ تیم وجود نداشته باشد.

بنابراین بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه این عدم سازماندهی در بالای زمین باعث شد تا بازیکنان دفاعی آنچنان به هم ریخته باشند که با چهار گل نیمه اوب را پشت سر بگذارند

 

بررسی گل اول

 

  1. گرینوود رابرتسون را دنبال نکرده است، یعنی وان بیساکا به جلو فشار می آورد تا او را ببندد.
  2. دفاع راست قبل از پاس دادن رابرتسون به جوتا، که اکنون مسئولیت لیندلوف است، به اندازه کافی نزدیک نمی شود.
  3. در پاس بازیکن پرتغالی به روبرتو فیرمینو، هری مگوایر که قبلاً در سمت دروازه و مک تومینای قرار دارد، چاره ای جز بستن مهاجم ندارد، اما البته، دیگر دیر شده است و فیرمینو قبلاً یک پاس زیبا به صلاح زده است.ش
  4. شاو، یک مدافع چپ، اکنون منطقه مگوایر در زمین را پوشش می دهد، زیرا همه هم تیمی های دفاعی او یک پست به سمت راست کشیده شده اند. او همچنین در تلاش خود برای بازی آفساید صلاح بسیار دیر اقدام می‌کند.
  5. سپس صلاح منتظر یک لحظه عالی برای بازی با کیتا در پشت سر است و هافبک در مقابل دروازه اشتباه نمی کند. هیچ یک از مدافعان با هیچ عظمی از این وضعیت بیرون نمی آیند، اما مقصر دانستن هر فردی سخت است. این یک شکست جمعی است که در نهایت به سرمربی برمی گردد.

 

گل شماره دو تکرار یک اشتباه

 

با تماشای گل های لیورپول، مشخص می شود که دو گل اول چقدر شبیه هم بودند. لیورپول بارها و بارها از همین حرکت برای باز کردن یونایتد استفاده کرد و یونایتد جوابی نداشت.

  1. گل دوم با گرین‌وود شروع می‌شود که بار دیگر رابرتسون را با سرعت کافی دنبال نمی‌کند، که منجر به همان ترتیب حرکات گل اول می‌شود، و هر مدافعی مجبور به جابجایی در عرض است.
  2. ارسال رابرتسون به مرکز سپس منجر به یک لحظه سردرگمی بین مگوایر و شاو می شود که در نیمه راه وارد همان چالش قبلی می شوند و به کیتا اجازه می دهند تا با توپ از پرس خارج شود.
  3. باز هم اقیانوسی از فضا در جناح راست وجود دارد که ترنت الکساندر-آرنولد به سمت آن می دود و توپ را سانتر می کند و جوتا را برای یک گل آسان می‌تواند به جلو برود.
گل شماره سه ….بدون شرح

 

گل سوم احتمالاً بهترین نمونه از اتفاقاتی است که بازیکنان مهاجم شما وظایف دفاعی خود را انجام نمی دهند.

  1. برونو فرناندز در این نمونه در سمت وینگر چپ با راشفورد در وسط ایستاده است
  2. شاو یک بار دیگر به وسط زمین کشیده می شود و باعث می‌شود چهار مدافع یونایتد، همه در عرض تیرک دروازه بایستند
  3. کاپیتان هری مگوایر در مقابل دروازه خود قرار گرفته
  4. هیچ هافبکی فضای خالی در جناح راست را پوشش نمی دهد
  5. کیتا آزاد است تا یک سانتر دیگر ارسال کند و صلاح به توپ برسد.
گل شماره چهارم اثری پر  از اشتباهات کودکانه

 

یونایتد در اینجا شش بازیکن در محوطه جریمه دارد و هیچ یک از آنها در پنج متری محمد صلاح نیست. مخصوصاً برای این گل، آنها بیشتر شبیه به دسته ای از بچه های دبستانی بودند که در آسمان توپ را تعقیب می کردند تا تیمی با امید به قهرمانی در لیگ برتر.

 

گل پنجم و تیر آخر بر پیگر بی‌جان منچستریونایتد

 

این گل در واقع با بازیابی توپ در خط میانی یونایتد آغاز شد. و بلافاصله آن را از دست می دهند.

  1. هندرسون و فیرمینو ضربه برگشت فرد به پوگبا را آنقدر زود خواندند که به محض اینکه پوگبا توپ را دریافت کرد، توسط دو بازیکن تکل می شود.
  2. رونالدو، راشفورد و فرناندز همگی ایستاده‌اند، مشخص است پوگبا توپ را از دست خواهد داد و لیورپول ضدحمله خواهد کرد.
  3. بیساکا دو بار در مورد اینکه آیا شانسی برای انجام یک حرکت هجومی داشته باشد یا خیر تغییر پست می دهد که در وهله اول هرگز نباید انجام می داد و به ناچار باید مسیر را تغییر دهد.
  4. پاس گل هندرسون برای صلاح چیزی جز یک شاهکار نیست، اما سهولتی که لیورپول توانست توپ را بدزدد و فوراً آسیب پذیری دفاعی یونایتد را آشکار کند، تحقیرکننده بود.

تمرکز زیادی در رسانه ها، از جمله این صفحات، بر عدم تمایل رونالدو به فشار متمرکز شده است. و در حالی که این یک مشکل مهم است، واضح است که ناتوانی سولسشر در مربیگری هر نوع فاصله میانی یا پرسینگ سازماندهی شده برای یونایتد به همان اندازه مشکل ساز است.

علیرغم تمام کارهایی که او برای بازسازی روحیه باشگاه پس از ژوزه مورینیو در اولدترافورد انجام داده است، غیرقابل انکار است که سولسشر با این تیم یونایتد به سطحی رسیده است و هرگز نمی تواند آنها را به سطح بعدی برساند. .

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید