| |

مصاحبه جمال موسیالا با نشریه کیکر

«من از عملکردم در این فصل راضی هستم، هرچند چیزهایی وجود دارد که می توانم آنها را بهبود دهم. لحظاتی در بازی وجود دارد که واقعا حضور ندارم یا پاس های اشتباه ساده می دهم. می خواهم روی آنها کار کنم.

در مقایسه با عملکردهای فصل گذشته، فکر می کنم خوب پیشرفت کردم و فصل را خوب شروع کردم. همیشه سعی می کنم روی خودم کار کنم. در مورد مسائل را با مربی و با خودم فکر کردم. علاوه بر این، در پست هجومی تری نسبت به فصل گذشته بازی می کنم. اکنون موقعیتم را جایی پیدا کردم که واقعا راحت هستم. همچنین ریتمی پیدا کردم که از بازی به بازی دیگر آنرا بکار می گیرم.

تمام کنندگی من قبلا خوب بود، اما همچنان سخت روی آن کار کردم تا بتوانم تا حد ممکن کارآمد باشم. بیشتر با کمک مربیمان، دینو تاپمولر، بعد از تمرین کار کردم. اکنون بیشتر در موقعیت های گلزنی هستم. روی بدنم هم کار کردم تا آماده و پایدار باشم.»

 

درباره انتقاد از خودش:

«برای من سخت است که بعد از بازی از خودم راضی باشم. همیشه موقعیت هایی وجود دارد که می توانم در آنها به روشی بهتر عمل کنم. این طرز فکر تقریبا در تمام زندگی همراه من بوده است.»

 

در مورد تشویق ایستاده هواداران در بازی مقابل ماینتس:

«واقعا احساس خوبی است. وقتی هواداران از بازی [ما] لذت می برند و خوش میگذرانند . کوچکتر که بودم، وقتی بازیکنی چیزی را نشان می داد که از آن لذت می بردم، مرا به فوتبال کشاند.»

Image

در مورد فیکس بودن بی چون و چرایش در این فصل:

«البته که این خوب است. همه می خواهند در موقعیتی باشند که همیشه بازی کنند. اما من باید به اجرای بازی خوب ادامه دهم تا وضعیت اینطور بماند.»

 

درباره اینکه آیا جوایز فردی برای او مهم هستند یا خیر:

«هر بازیکنی می خواهد جوایز فردی را به دست آورد. از کودکی رویای توپ طلا را می دیدم. اما زیاد به آن فکر نمی کنم، فقط می خواهم پیشرفت کنم. برای بردن جام ها و عناوین با تیم بهتر شوم.

اگر جوایز انفرادی همراه با آن باشد، بهتر است. البته از نظر هر کودکی شما آرزوی بردن توپ طلا را دارید.»

 

درباره اینکه آیا از نگرفتن جایزه پسر طلایی اذیت شده است یا خیر:

«این چیزی را برای من تغییر نمی دهد. من به گاوی احترام می گذارم. او بازیکن خوبی است. مقام سوم نیز یک مقام متمایز و انگیزه ای برای من برای ادامه کار و بهتر شدن است.»

 

درباره مقایسه اش با مسی توسط لوتار ماتئوس:

«باعث افتخار است وقتی اسطوره ای مانند لوتار چنین تعریفی می کند. من فشاری اضافی به خاطر آن احساس نمی کنم، [بلکه] آن را به عنوان انگیزه در نظر میگیرم.»

 

در مورد اهدافش:

«پیشرفت کردن و بهتر شدن. اهداف تیمی نیز وجود دارد؛ عناوینی که ما می خواهیم به دست آوریم. از نظر [افتخارات] فردی می خواهم یکی از بهترین بازیکنان جهان باشم. اگر می خواهید پیشرفت کنید، باید همیشه این طرز فکر را داشته باشید.»

Image

در مورد جام جهانی :

«من فکر می کنم ما تیم واقعا خوبی داریم که می تواند تا مراحل خیلی بالا پیش برود. توان این هست که مدعی خوبی برای عنوان قهرمانی باشیم. ما با این ذهنیت وارد مسابقات می شویم که بتوانیم جام را ببریم.»

 

آیا واقع بینانه است؟

+«بله! شما باید باور داشته باشید که می توانید برنده باشید.»

 

درباره مدعیان جام جهانی :

«مدعیان زیادی هستند. برزیل در بهترین فرم است. همیشه باید آرژانتین و فرانسه را در نظر داشت.»

 

در مورد اینکه شخصا چه چیزی را در جام جهانی موفقیت می‌داند:

«کمک به تیم، گل زدن به هر تعداد ممکن، ایجاد موقعیت و بازی کردن همینطور که من در مونیخ انجام میدهم. اگر عنوان قهرمانی را کسب نکنیم، ناامید می‌شویم. می خواهم در هر بازی پیروز شوم.»

 

درباره اینکه در چه پستی می‌خواهد برای آلمان بازی کند:

«این تصمیم هانسی فلیک است. من البته ترجیح می‌دهم در پست شماره 10 بازی کنم. از آنجا می‌توانم در نیمه فضاها نیز خوب بازی کنم.»

 

فیکس بودن در جام جهانی؟

+«هر بازیکنی با این آرزو به مسابقات می رود. من می خواهم به بهترین شکل ممکن به تیم کمک کنم.»

Image

درباره هانسی فلیک :

«من همیشه می توانم با هانسی خوب صحبت کنم. همچنین او را به عنوان یک مربی می بینم که می تواند چیزهای زیادی به من یاد بدهد. او در ابتدای پیشرفت من در بایرن به من کمک کرد. زیر نظر او احساس راحتی می کنم.

هر بچه ای رویای جام جهانی را می بیند. اولین جام جهانی من سال 2014 بود. من پیراهن تیم آلمان را داشتم. همه بازی ها را تماشا کردم و واقعا از دیدن آنها لذت بردم.»

 

در مورد اهدافش با بایرن مونیخ در این فصل:

«ما می خواهیم تمام عناوین را به دست آوریم. ما لیاقت و توان رسیدن به آن را داریم. ما هر کاری انجام می دهیم تا به این هدف  را برسیم.»

 

در مورد لیگ قهرمانان اروپا:

«ما می دانیم که چه کاری را خوب انجام ندادیم (فصل گذشته مقابل ویارئال ). نتوانستیم از نظر جنگندگی با حریف خود برابری کنیم. اگر بتوانیم آن را تغییر دهیم، در لیگ قهرمانان خواهیم بود.»

Image

درباره آنچه ناگلزمن تغییر داده است:

«یولیان تاکتیک ها و ایده های خود را دارد که به ما [برای اجرا] می دهد. در تحلیل تاکتیکی چیز زیادی تغییر نکرده است. همه کار خود را می دانند.»

 

آیا فکر می کنید می توانید جانشین رابرت لواندوفسکی به عنوان بهترین گلزن بوندسلیگا شوید؟

+«من عاشق گل زدن هستم. بهترین گلزن شدن هدف خوبی است. من از چنین چالشهایی فرار نمی کنم.»

 

درباره اینکه آیا جدایی لواندوفسکی فرصتی برای دیگر بازیکنان مهاجم بود تا خودشان را نشان دهند یا نه:

«لوی ویژگی های بزرگی دارد، او گل های خودش را به ثمر رساند. این کیفیت همیشه برای همه بازیکنان دیگر وجود داشته است. شاید شما اکنون بتوانید آن را بیشتر ببینید.»

 

چه زمانی برنده توپ طلا می شوید؟

+*چند ثانیه فکر می کند*: «خواهیم دید»

 

آیا شما برای کسب توپ طلا هدف گذاری کرده اید؟

+«بله. کسب توپ طلا هدف من است.»

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید