| |

ماتیاس سامر : آوردن یک مدیر ورزشی یا مسئول غیر ورزشی یعنی اعلام ورشکستگی برای فوتبال !

به گزارش فوتبال۷۱۴ در پادکست BILD “Phrasenmäher” ماتیاس سامر (56 ساله ) یک بار دیگر ثابت می کند که برای انتقاد با کسی تعارف ندارد و درباره تیم ملی، فدارسیون فوتبال المان و بایرن به انتقاد میپردازد

 

 

◄ اولی هوینس چه اشتباهی را نباید مرتکب شود

 

🎙سامر: «وقتی اولی هوینس اخیراً گفت: شاید من باید دوباره فکر کنم که یک فوتبالیست همیشه باید در باشگاه جایگاه رهبری را بگیرد، من را شوکه کرد. می خواستم مستقیم به او زنگ بزنم و به او بگویم: اولی، لطفا غیر از این فکر نکن! این یک اشتباه بزرگ خواهد بود!» شاید وضعیت اخیراً در اف سی بایرن درست نبود، اما نظر خود را تغییر ندهید! مهمترین پست رهبری ورزشی باید توسط یک فوتبالیست باشد. نه یک مدیر، نه یک مدیر مالی، نه یک مشاور یا یک مرد سیلیکون ولی. این یک اعلام ورشکستگی برای فوتبال خواهد بود و شما می توانید از نمونه های زیادی که به جای فوتبالیست ها در کار هستند، متوجه شوید که برای فوتبال آلمان خوب نبوده است.

 

اینکه آیا کان و صالحامیدزیچ کار اشتباهی در بایرن داشتند؟ ماتیاس سامر گفت :

 

🎙«از خودم پرسیدم – و هیچ کس مرا سرزنش نمی کند – آیا الیور کان واقعاً یک مدیرعامل است؟ یا در واقع مدیر ورزشی نیست؟ فارغ از اینکه او بخواهد یا نه. الیور غیرقابل انکار یک برنده، یک رهبر است، او همه چیز را در مورد فوتبال می داند و بینش عالی دارد. البته، همانطور که در یک دروازه بان معمول است، او نیز کمی شخصیت خاص خود را دارد.”

 

آیا او شغل اشتباهی داشت؟ماتیاس سامر گفت :

 

🎙”من با او در مورد آن صحبت کردم و او آن را کاملاً متفاوت میدید – در نگاه من این طور است.”

 

و صالحامیدزیچ ؟ ماتیاس سامر گفت :

 

🎙”من فکر می کنم او یک برنده است، اما او یک رهبر کلاسیک نیست – او هرگز لینکو‌نبوده است. او قبلا یک فردگرا بود، اما بعد به یک بازیکن تیم محور تبدیل شد که همیشه همه چیز را برای تیم سرمایه گذاری می کرد. او همه چیز را برد، من از او بسیار قدردانی می کنم. با این وجود، با تعجب متوجه شدم: مدیر ورزشی؟ مدیر ورزشی؟ این مقام رهبری مطلق ممکن است در ذات او نباشد و بنابراین، به نظر من، کار درستی نبود.»

 

ماتیاس سامر درباره رهبری داخل زمین گفت :

 

🎙 نویر مدت ها مصدوم بود، توماس مولر دیگر این نقش را بازی نمی کند. بهترین رهبر در واقع کسی است که اخیراً به طور عمومی مورد سؤال قرار گرفته است: ماتییس دلیخت. قبل از آن جاشوا کیمیچ که در حال حاضر قوی ترین نیست و به یکی دو نفر در کنارش نیاز دارد. و قبل از آن، هری کین – پس شما یک محور دارید. اما اگر آنها را به طور عمومی نام نبرید، تأثیری دارد که می توانید ببینید: نتایج خوب هستند، اما چیزی هنوز آنقدر پایدار به نظر نمی رسد – اگر رهبر درونی روشنی نداشته باشید، کار دشوار است.

 

◄ چرا نمی خواست مربی ملی شوید؟ ماتیاس سامر گفت :

 

🎙در دوران حرفه‌ای‌ام توانستم همه چیزهایی را که فوتبال ارائه می‌دهد باشم: بازیکن، مربی، مدیر ورزشی DFB و مدیر ورزشی اف سی بایرن. وقتی به خاطر یک لخته کوچک خون متوقف شدم – یک سوراخ کوچک در قلبم – احساس کردم: بس است! من می خواهم به فوتبال خدمت کنم، اما نمی خواهم 24 ساعت و هفت روز هفته بیرون بیایم. تا به امروز، من تمایلی برای ایفای مجدد نقشی در کسب و کار عملیاتی احساس نمی‌کنم، و با دانستن این موضوع، به هر حال انجام آن اشتباه است، فقط به این دلیل که این یک افتخار است – نمی‌توانستم آن را برای خودم با چیز فوق العاده‌ای که داشتم برای پست مربی ملی خراب کنم. من کاملاً درک می کنم که کسی می گوید: آنها نباید غرغر کنند – باید این کار را انجام دهند! اما: من این کار را کردم و دیگر نمی خواهم این کار را انجام دهم. گام منطقی بعدی من می تواند کمک به بهبود سیستم فوتبال آلمان با انجام وظیفه خود برای اطمینان از پر شدن مهمترین پست ها با بهترین افراد باشد. ولی سیستم ما اکنون آنقدر بد است که فکر می کنم آنها کمی از من می ترسند.

 

مشکل ساختاری در DFB چیست ؟ ماتیاس سامر گفت :

 

🎙«هنوز یک مدیر ورزشی قوی هنوز مفقود است. رودی هرگز در رده‌های پایین‌تر کار نکرد. هانس ولف (مسئول استعدادهای جوان) از نظر فنی عالی است، اما رهبر نیست – این یک تهمت نیست، اما واقعیت همین است. من قبلاً با آندریاس رتیگ به عنوان مدیر عامل خوب کار می کردم، اما او نیز یک برنده ذاتی و مطلق نیست. و وقتی می‌بینم: رئیس‌ ، دبیر کل، حاکمان – (نمیخواهم توهین کنم وقتی می‌گویم): این سیستم دیگر به‌روز نیست. فوتبال کاملاً از دست رفته است! این یک صورت فلکی نیست که تضمین کند ما برای نسل‌های آینده موقعیت خوبی خواهیم داشت.

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید