| | |

مصاحبه توماس توخل سرمربی بایرن مونیخ قبل از بازی با تیم گالاتاسترای در لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴

فوتبال۷۲۴ _ بایرن‌مونیخ در هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا فصل ۲۰۲۳/۲۴ به مصاف تیم گالاتاسترای ترکیه خواهد رفت . توماس توخل سرمربی تیم آلمانی قبل از بازی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد

توخل درباره فشار روی خودش به عنوان مربی بایرن

🎙 “همه کسانی که در هر رشته ورزشی در سطح بالایی شرکت می کنند، با این مورد رپبرو هستند. همچنین باید هر از گاهی آن را نادیده بگیرید و در محل کار، در جلسات، در طول تمرین، هنگام کار با تیم در زمین احساس راحتی کنید.سپس شما شروع به درک می کنید که فشار خارجی هرگز بیشتر از فشاری که به خودتان وارد می کنید نخواهد بود. من هنوز 100% از نحوه بازی در این فصل راضی نیستم. ما بسیار موفق بوده ایم و در حال یافتن راه هایی برای پیروزی در بازی ها هستیم. اما هنوز جای پیشرفت داریم. برای من، هنوز تطبیق را تمام نکرده ایم.وقتی فشار را احساس می کنید، می دانید که در باشگاهی هستید که می خواهد برنده شود، جایی که برد بخشی از فلسفه تیم است. ما خودمان فشار زیادی ایجاد می کنیم. من این کار را می کنم. ما همیشه می‌خواهیم یک جلسه تمرینی عالی، یک هفته تمرینی عالی و یک بازی بی‌نقص داشته باشیم. توقعات بسیار بالاست. در بایرن، انتظار پیروزی‌ها و [باید] پیروزی‌ها همراه با بازی جذاب فوتبال و [گل‌زنی] زیاد باشد. گاهی اوقات شما نمی توانید همه این کارها را انجام دهید، اما با این حال، این یک چیز مثبت است و فشار بخشی از بازی است.”

توخل درباره مراحل و انتظارات در لیگ قهرمانان:

🎙”در نهایت این باید همیشه هدف ما باشد که به یک چهارم نهایی صعود کنیم. اگر در گروه خود پیروز شوید، در مرحله یک هشتم نهایی باید با تیم دومی بازی کنید. از آن زمان به بعد، بخش عمده ای از این بازی شانس قرعه کشی است. در چند سال گذشته تفاوت های زیادی در مرحله یک چهارم نهایی وجود داشته است. من فکر می کنم تفاوت بزرگی در بازی با منچسترسیتی یا باشگاه های دیگر وجود دارد، زیرا آنها در حال حاضر معیار و مدعی قهرمانی هستند. البته کمی نسبی است، اما ابتدا می‌خواهیم به مرحله حذفی برویم و سپس آن مسیر را ادامه دهیم. اگر در قرعه‌کشی کمی خوش شانس باشید، هر تیمی که به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند، می‌تواند آن را برنده شود.”

توخل در مورد این فصل لیگ قهرمانان اروپا:

🎙”رقابت اکنون آنقدر فشرده است که مرحله گروهی دیگر آسان نیست. من هرگز مرحله گروهی آسانی نداشته ام. شما باید هوشیار باشید، کاملاً بیدار باشید و 90 دقیقه روی چیزی که دارید تمرکز کنید.” در گروهی با گالاتاسرای، منچستریونایتد و کپنهاگ، شما نمی‌توانید به خودتان اجازه دهید یک اشتباه مرتکب شوید، دو اشتباه نکنید، بنابراین ما در حال کار بر روی انعطاف‌پذیرتر و قوی‌تر شدن هستیم. ما در راه رسیدن به این هدف هستیم. ما بعد از عقب افتادن چند بازی را تغییر دادیم. اجازه ندادیم ما را به لرزه درآورد و در این رقابت سختی خاصی را توسعه می دهیم.”

توخل در مورد هری کین:

🎙”او بیش از یک استعداد است، او کاملاً در سطح جهانی است. او استعداد، توانایی، هاله، شخصیت، تواضع، و عشق و فداکاری به بازی دارد. ما کاپیتان انگلیس را متقاعد کردیم که انگلیس را ترک کند و فکر می کنم ما هم خوشحال هستیم. می‌توانیم برای مدتی به پشت خود ضربه بزنیم. او خرید بزرگی است. هری شروع فوق‌العاده‌ای داشته است و هر چه بیشتر با ما تمرین کند و خانواده‌اش هم بیایند بهتر خواهد شد. وقتی او احساس می‌کند اینجا در خانه است، تمام پتانسیل او را خواهم دید.او تاثیر زیادی دارد زیرا نمی توان این واقعیت را دست کم گرفت که همه تاثیر دارند. او اولین نفر در زمین تمرین است و نگرش آرام خاصی دارد. او شخصیت خاصی دارد، او عاشق تمرین است. و اگر شما بازیکن بزرگی هستید، هر کاری که انجام می دهید تاثیر دارد. هر کاری که در رختکن انجام می دهید مشاهده می شود: نحوه برخورد شما، میزان باز بودن شما، زمانی که به زمین می روید، نحوه تمرین شما. او همه چیز مثال زدنی است، بنابراین خیلی خوب است که او را اینجا داشته باشیم.”

توخل در مصاحبه با ماتیس تیل:

🎙”ما هر روز 90 دقیقه بازی او را در نظر می گیریم، اما مسئله این است که ماتیس در حال حاضر آنقدر خوب از عهده این نقش برمی آید که نمی خواهیم این نقش را نیز رها کنیم. داشتن کسی که این نقش را دوست دارد بسیار مهم است و تیم می داند که وقتی او نیم ساعت یا یک ربع به میدان می آید، می تواند بازی را کاملاً تغییر دهد. او می تواند به ما انرژی بدهد، او می تواند گل تعیین کننده را بزند.این نقش بسیار مهمی است. اگر از همان ابتدا به او اجازه بازی بدهم، ممکن است کسی را از دست بدهم که بتواند این نقش را با همان علاقه، فداکاری و کیفیت بازی کند. به همین دلیل این یک عمل متعادل کننده است.ما باید ببینیم که ماتیس چقدر این انرژی مثبت را برای این نقش حفظ می کند. به همین دلیل است که از ابتدا بین بازی ها به بازی او ادامه می دهیم، اما رقابت زیادی داریم. او در حال حاضر 18 سال دارد. این یک نقش عالی برای او است. او این کار را خیلی خوب انجام می دهد زیرا کاملاً آن را در آغوش می گیرد و نفس خود را کنار می گذارد. این قابل توجه است و به همین دلیل ما بسیار خوشحال هستیم.”

توخل درباره تفاوت بین لیگ برتر و بوندسلیگا:

🎙”لیگ برتر قوی تر است و حتی بیشتر از بوندس لیگا از بازیکنان انزژی می خواهد. مطمئناً این برداشت من است. از نظر روحی، جسمی و روانی در بالاترین سطح است.” با این حال، لزوماً یک مزیت برای تیم های انگلیسی است، زیرا بازی در آن رقابت ها بسیار استرس زا است و سپس آنها باید در اروپا نیز بازی کنند.به همین دلیل تیم ها در حال گسترش هستند. لیست تیم ها در حال بزرگتر شدن هستند و چرخش آنها بسیار بیشتر از چند سال پیش است. با این حال، از زمانی که آنها این کار را آغاز کرده اند، تیم های انگلیسی بسیار رقابتی شده اند. گرایشی به سمت استحکام وجود داشته است. در آخرین فینال، پپ [گواردیولا] با چهار مدافع میانی و رودری در جلوی آنها به میدان رفت. بسیار فیزیکی، بسیار قوی با تکل های بسیار قوی بود. این یک ضرورت مطلق در این سطح است.”

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید