مقاله ای از اتلتیک، در مورد تابستان موفق بایرن مونیخ تا به امروز

به گزارش فوتبال۷۲۴ بایرن مونیخ به آمادگی استراتژیک خود و خریدهای این فصل تا امروز افتخار می کند. اما در واقع، تجربه واقعی آنها ماهیت تعاملی بیشتری دارد.

مانند مربی‌ای که در انجام تعویض‌های تاثیرگذار برای حفظ بازی فوق‌العاده است و کاملا اشتباه شروع با ترکیب اصلی می‌کند، بایرن اغلب بهترین تصمیم‌های خود را بشدت می‌گیرد و مجبور می‌شود اشتباهات خود را اصلاح کند.

تابستان امسال یک نمونه است: 🔻

بازار نقل و انتقالات چشمگیر و اتفاقات پشت صحنه نشان می دهد که درس های دردناکی آموخته شده و در نهایت به آنها عمل می شود. فصل بعدی شبیه به فصلی است که با یک تغییر محسوس در مسیر باشگاه را به جلو سوق دا د. بیایید آنها را “اصلاحات” بنامیم.
بسیاری از پیروزی‌های اخیر بایرن و پیشرفت‌های تغییر دهنده بازی به این شکل متولد شده‌اند، نه در نتیجه برنامه‌ریزی دقیق، بلکه در نتیجه یک فاجعه خودساخته و به دنبال آن جراحی اضطراری.

در سال 2007، زمانی که یک شکست عظیم سرمایه گذاری در تیم منجر به از دست دادن لیگ قهرمانان اروپا شد، آنها پول خرج کردند و لوکا تونی، فرانک ریبری و میروسلاو کلوزه را به مبلغ 100 میلیون یورو (85 میلیون پوند، 100.8 میلیون دلار امروز) خریدند.این تصمین کننده ظهور بایرن مونیخ به عنوان یک قدرت بین المللی در دهه آینده بود
دو سال بعد، یورگن کلینزمن با محدودیت تاکتیکی از اولین فصل خود به عنوان مربی به طرز بدی اخراج شد. بایرن جای او را با “پروفسور فوتبال” کهنه کار، لوئیس فن خال، مردی که به تیم هویت مرکز مالکیت داد که تا حد زیادی امروز ادامه یافته است و تیم را به سطح بالاتری رساند.

وقتی چلسی در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012 در آلیانز آرنا بایرن را شکست داد، تحلیل های دقیق نشان داد که این تیم به یک ستون فقرات جدید نیاز دارد، نه فقط شانس بهتر در ضربه پنالتی. دانته، مارتینز و ماریو مانژوکیچ با هزینه هنگفتی (62 میلیون یورو؛ 52.7 میلیون پوند، 62.5 میلیون دلار امروز) برای کمک به کسب سه گانه زیر نظر یوپ هاینکس به خدمت گرفته شدند.

خریدهای جدید بایرن مونیخ در کنار ناگلزمن

در سال 2019، نیکو کواچ بلافاصله پس از کسب دبل در اولین فصل هدایتش به طور غیر منتظره کنار گذاشته شد زیرا ترکیب دفاعی او اساساً با تمایلات تیم در تضاد بود. دستیار هانسی فلیک، در قالب هاینکس، برای بازگرداندن تیم از نظر تاکتیکی – و کسب سه گانه نیز قدم برداشت.

هنوز زود است که بگوییم آیا مداخلات شدید امسال همان اثر نشاط آور را خواهد داشت یا خیر. اما شکی نیست که تاثیر انتقادات از کاستی‌های 2021-22 را منعکس می‌کند.
خروج شرم آور بایرن در مرحله یک چهارم نهایی از لیگ قهرمانان اروپا و عملکرد ضعیف در بوندسلیگا (سه شکست و چهار تساوی در نیم فصل دوم) نیاز مبرمی به تقویت تیم در بخش های کلیدی را به وجود آورده است. اما انصافاً نسبت به مدیران ارشد باشگاه در گذشته، آنها قبل از پایان ناامیدکننده به این موضوع پی بردند. جذب مزروئی، مدافع راست (آزاد) و هافبک رایان گراونبرخ (19.5 میلیون یورو به اضافه پاداش ؛ 16.6 میلیون پوند، 19.7 میلیون دلار) هر دو از آژاکس عمدتاً در اوایل بهار انجام شد.

از زمانی که فیلیپ لام در سال 2013 توسط پپ گواردیولا به خط میانی منتقل شد، مدافعان راست مشکل ساز شدند. رافینیا کهنه کار در آنجا کار معقولی انجام داد و بنجامین پاوارد، ملی پوش فرانسوی، ستون اصلی قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا 20-2019 بود، اما موفق نشدند. نه هیچ کدام از آنها بازی پویا مطابق با خواسته های بایرن مونیخ ارائه نمی دهند. تجارب مربی کنونی جولیان ناگلزمن با سیستم وینگر نیاز به نوع کاملاً متفاوتی از بازیکنان دارد که توضیح می‌دهد که چرا سرژ گنابری این نقش را بر عهده گرفت. این نتیجه ناراضی اعضای ارشد مدیریتی تیم بود.

لازم به ذکر است که دشمنی های فلیک و حسن صالحیمیدزیچ، مدیر ورزشی، به دلیل خواسته های قبلی مردم برای دفاع راست در ژانویه 2020 آغاز شد.

پاسخ حمیدزیچ، قرارداد قرضی آلوارو اودریوزولا (رئال مادرید) بود..
در پنجره بعدی، فلیک از بنجامین هنریکس، بازیکن آلمانی که اکنون در لایپزیگ، موناکو در لیگ 1 حضور دارد، درخواست کرد، اما پس از بازیکن مورد علاقه بایرن، سرجینو دست (دوباره)از آژاکس، به بارسلونا رفت، و آنها هیچ کس را دریافت نکردند

حمیدزیچ و مارکو نپه بونا سار بازیکن مارسی را به قیمت 9 میلیون یورو از
خریدند – یکی از بدترین نقل و انتقالات در تاریخ اخیر بایرن (سار 30 ساله، پنج بازی در بوندسلیگا در دو فصل در این باشگاه انجام داد). مشکل تا دو فصل دیگر حل نشد.

رابطه بین ناگلزمن و حمیدزیچ محکم بود، اما در پایان فصل گذشته، یک راز در دفتر مرکزی باشگاه نشان داد که این مربی ناامید از جذب بازیکن مناسب است.اگر صالحامیدزیچ می خواهد اعتماد ناگلزمن و همچنین حامیان را حفظ کند، باید تابستان امسال گام های بزرگتر، جسورانه تر و مهمتر از همه بهتر بردارد. خریدهای او – سار، مارک روکا (اسپانیول) و عمر ریچاردز (از درجه دوم ردینگ) – همگی پایین تر از سطح بایرن بودند.بایرن به بازیکنان برتر نیاز داشت و آنها را به دست آورد. مزرویی، بازیکن سریع و تکنیکی مراکشی، سطح کیفیت را بالا می برد و گزینه های تاکتیکی بیشتری را برای مربی فراهم می کند.
همین امر در مورد گراونبرخ، یکی از جذاب ترین هافبک های جوان اروپا نیز صدق می کند.

از دو سال پیش که تیاگو به لیورپول رفت، بایرن بیش از حد به همکاری جاشوا کیمیچ و لئون گورتسکا وابسته بوده است. هر زمان که یکی از آنها در دسترس نبود، تیم ریتم خود را از دست می داد، و مارسل سابیتزر و کورنتین تولیسو نتوانستند ریتم خود را حفظ کنند.

یکی دیگر از موارد اضافه شده که خیلی زود از راه می رسد و به خط هافبک شل و ول بایرن قدرت می بخشد: کنراد لایمر از لایپزیگ، بازیکنی که تحت فشار قرار گرفته و بسته به مذاکرات بین باشگاه ها موافقت کرده است که تابستان امسال یا آینده به این تیم ملحق شود. قرارداد این ملی پوش 25 ساله اتریشی پس از فصل آینده به پایان می رسد.

دلیخت خرید جدید بایرن مونیخ

در حالی که آوردن سادیو مانه از لیورپول معجزه کرده است، و بایرن و انعطاف پذیری خط حمله، یک ورود دیگر باید مهمتر باشد – صالح حمیدزیچ در آخر هفته با یوونتوس با ماتیاس دلیخت به توافق رسید (70 میلیون یورو به 80 میلیون یورو افزایش یافت). .

بایرن این بازیکن 22 ساله هلندی را جانشین داوید آلابا می‌داند، کسی که تابستان گذشته با انتقال به رئال مادرید ، خلأ بزرگ‌تری از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت برجای گذاشت: دفاع بدون رهبری صریح اتریشی و تمرینات درون‌زمینی او متزلزل به نظر می‌رسید.

جذب دلیخت شکاف محور مانوئل نویر، کیمیچ و توماس مولر را پر خواهد کرد. انتقال او همچنین به منزله پذیرش ضمنی دیگری است: 80 میلیون یورو (68 میلیون پوند، 80.7 میلیون دلار امروز) لوکاس هرناندز، اولین انتقال حمیدزیچ به عنوان مدیر ورزشی در سال 2019، همان تابستانی که دلیخت در ابتدا به بایرن پیشنهاد شد. حتی انتظارات ناشی از قیمت آن. خرید برتر دفاعی سال گذشته دایوت اوپامکانو (42.5 میلیون یورو، لایپزیگ) نیز گزینه قطعی نیست و تغییر مسیر پرهزینه است.

مجموع هزینه‌های باشگاه احتمالاً از 140 میلیون یورو (119 میلیون پوند، 141.2 میلیون دلار امروز) فراتر می‌رود که آنها در تابستان قبل از همه‌گیری 2019 خرج کردند و رکورد جدیدی را حتی بدون لایمر و مانیاس تیل 17 ساله اعجوبه فرانسوی ثبت کردند. او یکی دیگر از اهداف این ماه است.

تقریبا نیمی از هزینه های آنها با درآمد ریچاردز (9 میلیون یورو – 7.7 میلیون پوند، 9.1 میلیون دلار – از ناتینگهام فارست)، روکا (12 میلیون یورو – 10.2 میلیون پوند، 12.1 میلیون دلار – لیدز یونایتد) و رابرت لواندوفسکی (50 میلیون) جبران می شود. اما هنوز هم داشتن استادیوم های پر در تمام فصل شرط بزرگی است.
بایرن در مجموع 150 میلیون یورو (127.5 میلیون پوند، 151.3 میلیون دلار) از درآمد خود را از زمان شروع همه‌گیری از دست داده است. فروش فصل گذشته (643.9 میلیون یورو؛ 547.6 میلیون پوند، 649.5 میلیون دلار) کمترین میزان از سال 17-2016 بود (640.5 میلیون یورو) اما با این وجود باشگاه سود ناچیزی داشت.

پیش بینی هیئت نظارت از درآمد برای بازگشت به سطوح قبل از همه گیری (750.4 میلیون یورو – 638.2 میلیون پوند، 757 میلیون دلار – در سال 19-2018) همچنین نشان دهنده تمایل عمومی برای برداشتن گام های تهاجمی تر از سوی رهبری ورزشی است.

آنها قبلا در مواجهه با مشکلات اقتصادی حساس بودند، اما اکنون زمان آن فرا رسیده است که الیور کان، مدیرعامل باشگاه، خود را به عنوان مهمترین چهره باشگاه از نظر رفتار و گفتار مطرح کند.

در اولین سال هدایتش، دروازه بان سابق بایرن مونیخ و آلمان بیشتر در پس زمینه ماند و توسط همکاران مدرسه بازرگانی احاطه شد و پشت عنوان یک مشاور مدیریت پنهان شد. رفتار آرام مدیر عامل وال استریت، هربرت هاینر – 68 ساله ای که قبل از شروع به کار، ریاست امپراتوری آدیداس را بر عهده داشت – همچنین نتوانست با یک باشگاه وفادار که به پاسخ های روشن نیاز داشت ارتباط برقرار کند.مربی ناگلزمن، 34 ساله، اغلب برای صحبت در مورد موضوعات سختی مانند امتناع اولیه کیمیچ از واکسینه شدن علیه کووید-19 و قرارداد اسپانسر باشگاه در قطر، تنها می ماند..
شواهد اولیه حاکی از آن است که هاینر و کان متوجه شدند که باید به نگرانی‌ها به طور آشکارتر رسیدگی کنند. هر دو در یک میز گرد اخیر با حامیان و کارشناسان برای بحث در مورد توافق قطر شرکت کردند. همچنین قابل توجه بود که او در مصاحبه اخیر خود با مجله ورزشی آلمانی کیکر، به این ترتیب، نوع زبانی را که کارل هاینز رومنیگه صراحتاً صحبت می کرد، تکرار می کند. توانایی صالح‌حمیدزیچ در درس گرفتن از اشتباهات گذشته کم اهمیت نیست.

پس از ناکامی دو سال پیش برای جذب کالوم هادسون اودوی، وینگر چلسی و انگلیس، هافبک سابق بایرن – ملقب به برازو – در انظار عمومی محتاط تر می شود. در همان زمان، روابط با گروه مطبوعات محلی بهبود یافت که منجر به کمتر شدن تیترهای تقابلی شد. مهمتر از همه، او در کارش بهتر شد.

در حالی که برخی از عوامل با ارتباط خوب از تلاش های او برای به خدمت گرفتن بازیکنانشان نسبت به چند سال پیش تحت تاثیر قرار گرفتند، یکی از طرفین در مذاکرات اخیر به اتلتیک گفت که این اقدام دونفره مهارت های نمایشی آنها را تقویت کرده است:🔻

“برازو احساسات بازیکن را به روشی بسیار قانع کننده تامین میکند.” و نپه مرد آرامی است که تمام جزئیات تاکتیکی را به تصویر می کشد. آنها واقعاً به خوبی از یکدیگر تعریف می کنند.”

دلیخت جدیدترین کسی است که عاشق سخنان این دو نفر شده است، و به زودی معرفی میشود.آنهم علیرغم علاقه چلسی و جاهای دیگر، ذهنش معطوف عبور از کوه های آلپ از تورین به مونیخ است. صالح‌حمیدزیچ با تقلید از سنت مربی خود اولی هوینس، که اغلب اهدافی را طی چندین سال دنبال می کرد، پس از اولین تماس آنها در سال 2019 با کاپیتان سابق آژاکس در تماس بود.

بایرن برای بردن قهرمانی بوندسلیگا 2022-23 خیلی خوب است. اما اگر باشگاه بخواهد دوباره در لیگ قهرمانان تاثیر زیادی بگذارد، این تغییر باید فراتر از سیاست نقل و انتقالات و سلسله مراتب باشد. ناگلزمن همچنین باید از اشتباهات فصل گذشته نتیجه گیری کند.

تعداد زیادی از بازیکنان ستاره موجود در حمله بدون شک او را تشویق می کند تا در پی جدایی لواندوفسکی با افراد و تیم آنها را آزمایش کند.

با این حال، تاریخ نشان می دهد که رختکن بایرن مونیخ آرزوی ثبات، یک سیستم باثبات و یک مربی قابل اعتماد را دارد که با بازیکنان همدردی کند اما فاصله سالم را حفظ کند. کنترل تمام نفس نیاز به مهارت های بین فردی بیشتری دارد.

ناگلزمن باید مطمئن شود که تعادل بهتری بین تمایل خود به مداخله تاکتیکی و اعتماد به رهبرانش در زمین برای انجام بازی خود ایجاد می کند.

پس از یک فرود نسبتا آرام برای او در اولین فصل یک سال پیش، زمانی که اکثر منتقدان به اشتباهات بالاتر از او در سلسله مراتب رهبری اشاره کردند، حرکات بایرن در تابستان امسال کار او را آسان تر و در عین حال استرس زاتر می کند.

 

نوشته‌های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید